دل شكسته دل شكسته .

دل شكسته

نحوه دي اكتيو كردن اينستاگرام چگونه است

اين ويژگي علاوه بر اينكه مي‌توانيد از آن استفاده كنيد و پست مورد علاقه خود را از طريق اپليكيشن اينستاگرام روي تلفن همراه خود به اشتراك بگذاريد، از طريق نسخه تحت وب آن در رايانه شما نيز در دسترس است.

 

در مقاله زير به نحوه اشتراك گذاري پست در اينستاگرام پرداخته ايم.

 

قبل از شروع، بايد بدانيد كه مهم نيست از چه مرورگر يا سيستم عامل دسكتاپ استفاده مي كنيد.

 

نحوه اشتراك گذاري عكس ها در اينستاگرام با استفاده از كامپيوتر

ابتدا مرورگر مورد نظر خود را باز كنيد و وارد شبكه اجتماعي مورد نظر خود شويد.

سپس آدرس جستجوي Instagram.com را وارد كرده و اينتر را بزنيد.

 

در اين مرحله بايد با وارد كردن نام كاربري، شماره يا آدرس ايميل خود به همراه رمز عبور وارد حساب اينستاگرام خود شويد.

براي به اشتراك گذاري يك عكس از طريق رايانه خود، فقط روي علامت '+' كليك كنيد.

 

سپس در قسمت Create a new post بر روي گزينه آبي رنگ Choose from computer كليك كنيد تا بتوانيد ويديوي مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

سپس تصوير مورد نظر را انتخاب كنيد.

Next را كليك كنيد و وارد صفحه ويرايش تصوير شويد، اگر تصوير شما نياز به ويرايش دارد، اين كار را انجام دهيد، اگر نه، از ويرايش صرفنظر كنيد.

سپس در صفحه بعد مي توانيد متن، موقعيت مكاني و هشتگ هاي مرتبط را به عكس خود اضافه كنيد.

در اين مرحله بر روي گزينه اشتراك گذاري و سپس بر روي گزينه ايجاد پست جديد كليك كنيد تا عكس خود را به اشتراك بگذاريد.

 

 

نحوه اشتراك گذاري ويديو در اينستاگرام با استفاده از كامپيوتر

 

ابتدا مرورگر مورد نظر خود را باز كنيد.

سپس آدرس جستجوي Instagram.com را وارد كرده و اينتر را بزنيد.

در اين مرحله بايد با وارد كردن نام كاربري، شماره يا آدرس ايميل خود به همراه رمز عبور وارد حساب اينستاگرام خود شويد.

براي به اشتراك گذاشتن يك ويديو در رايانه خود، فقط روي علامت '+' كليك كنيد.

سپس در قسمت Create New Post روي گزينه آبي رنگ Choose from Computer كليك كنيد تا بتوانيد ويديوي مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

روي گزينه بعدي كليك كنيد و در صورت تمايل مي توانيد از تصوير به عنوان كاور ويديوي خود استفاده كنيد.

 

سپس در صفحه بعدي مي‌توانيد متن، موقعيت مكاني و هشتگ‌هاي مرتبط را در صورت تمايل به ويديوي خود اضافه كنيد.

در اين مرحله بر روي گزينه اشتراك گذاري كليك كنيد و سپس بر روي گزينه ايجاد پست جديد كليك كنيد تا ويديو خود را به اشتراك بگذاريد.

 

 

 

https://faheemkhatri.blogspot.com/2023/01/blog-post_26.html

https://sites.google.com/view/sjfshdu-ff-fisfisd-hfuisd-fsg/home

https://faheemkhatri4.weebly.com/home/9375046

https://medium.com/@beyad59951/%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B6%D8%B1%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF-8b0e0f8a7861

https://seo0227.wordpress.com/2023/01/26/%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%db%8c-%d8%a7%d8%aa%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b6%d8%b1%d8%b1-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%85/

 

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://mavarayesalamat.ir/

 

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/WesleyCruz1

 

https://www.ottawaks.gov/profile/wesleycruz1/profile

 

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:wesleycruz1/about

 

 

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۵:۳۱ توسط:saman موضوع:

علت خارش پا چيست و چگونه درمان مي شود

علاوه بر اينكه خارش پا مي تواند يك مشكل آزاردهنده باشد، ممكن است به عنوان نشانه اي از يك مشكل سلامتي جدي نمودار شود.

 

چه چيزي موجب خارش پاها مي شود؟

شما در رختخواب و در حال تلاش براي خوابيدن هستيد، اما خارش پاهايتان متوقف نمي شود و رفتن به خوابي شيرين را از شما سلب مي كند. اين بدترين چيزي است كه ممكن است اتفاق بيفتد. در اين هنگام كه به دليل اين خارش آزاردهنده فكر مي كنيد، به شدت به يك درمان معجزه آسا براي تسكين اين خارش نيازمند هستيد.

درست است كه معضل خارش پاها بسيار آزاردهنده است اما خيلي هم موضوع نگران كننده اي نيست، البته در مواردي ممكن است اين خارش ها به مشكلات سلامت جدي مرتبط باشد. در كنار اين خارش ها ممكن است مواردي ديگر همچون قرمزي پوست، تاول، خشك شدن و پوسته پوسته شدن پوست، دانه ها خارش دار و يا حتي متورم شدن پاها را مشاهده كنيد.

 

ما در اين مطلب به بررسي ? دليل خارش پا و چگونگي التيام و توقف آن مي پردازيم. كه البته در مجله سلامتي و تندرستي ماوراي سلامت آن را به تفيل شرح داده اند.

 

 

پاي ورزشكار:

پاي ورزشكار بيماري اي است كه به عنوان يك عفونت قارچي و دليل اصلي خارش پاها از آن ياد مي شود.

يولندا رگلاند، پزشك بنيانگذار درمان بيماري هاي پا مي گويد: “مكان هاي تاريك و مرطوب محل رشد قارچ هاست، به همين دليل است كه قارچ ها در پاي انسان به راحتي و سرعت بيشتر رشد مي كنند.”

Adrian Cotton رئيس عمليات پزشكي در دانشگاه لوما ليندا مي گويد: “اين موضوع شايعي است كه اين قارچ ها با راه رفتن پابرهنه در محيط هايي مانند رختنكن هاي سالن هاي ورزشي شدت مي گيرند. اين قارچ ها اغلب خود را به صورت راش قرمز نمايان شده و معمولا از بين انگشتان پا آغاز شده و باعث خارش ميشوند، خارشي كه هنگام درآوردن جوراب ها بسيار تشديد مي شود.”

دكتر رگلاند مي‌ گويد كه پاي ورزشكار مي ‌تواند به تاول هاي خارش دار روي پا و پوست ترك خورده و لايه لايه منجر شود.

به واسطه خاراندن و ايجاد خراش عفونت هاي باكتريايي ثانويه نيز مي توانند در آن منطقه شكل بگيرند. اگر به طور ويژه مستعد ابتلا به بيماري پاي ورزشكار هستيد، كرم ها و اسپري هاي ضد قارچ اغلب مي توانند شرايط را بهبود بخشيده و عفونت را در حالت خفيف نگه دارند. اگر درمان موضعي به بهبود شما كمك نكرد، به متخصص پوست مراجعه كنيد.

اگزما:

اگزما يك اصطلاح كليدي براي گروهي از شرايط پزشكي است كه مي تواند منجر به خارش و التهاب پوست شود، اين بيماري اغلب در سال هاي اوليه زندگي فرد اتفاق مي افتد. درماتيت آتوپيك، شايع ترين نوع اگزما است كه معمولا به صورت يك راش قرمز و خارش دار روي گونه ها، دست ها و پاهاي شما خودش را نشان مي دهد.

دانا كانوزو، معتقد است: “خاراندن محل زخم اگزما باعث مي شود كه اين ناحيه حساس تر شده و مولكول هاي التهابي كه منجر به پيشرفت اگزما و خشكي پوست مي شوند را منتشر مي كند.” او اضافه مي كند: ” بهترين راه براي درمان خارش اگزما، جلوگيري از مرطوب شدن و يا عرق كردن آن ناحيه و استفاده از كرم ها و لوسيون هاي مرطوب كننده است.”

همچنين ممكن است پزشك شما به منظور تسكين اين خارش، داروهاي استروئيدي موضعي يا خوراكي را برايتان تجويز كند.

 

پسوريازيس

اين بيماري خود ايمني باعث مي‌شود كه سلول‌هاي پوست فوق‌العاده سريع رشد كنند و روي پوست جمع شوند. دكتر راگلند مي گويد:”آن ها همانند سلولهاي پوست معمولي روي پوست جمع نمي شوند و جمع شدن سلول ها روي پوست معمولا به شكل پوسته پوسته هاي سفيد و يا نقره اي خودش را نشان مي دهد

اين نواحي خشك و فلس دار مي ‌توانند خارش پوست را در مناطقي از جمله پاها ايجاد كنند. او مي گويد: “اين تجمع پوست فلس مانند اغلب روي مفاصل انگشتان پا ظاهر شده و ممكن است با تورم و درد اين مفاصل همراه شود

كرم ها و پماد موضعي و نور درماني اغلب مي توانند به كاهش علائم پسوريازيس كمك كنند. راگلند مي‌گويد برخي افراد مبتلا به پسوريازيس نياز به داروهاي خوراكي يا نوع جديدتري از درمان‌ هاي تزريقي به نام biologics دارند.

نيش حشرات

بسته به فصل، ممكن است خارش پا ناشي از پشه هاي مزاحم و يا حشرات ديگر باشد. دكتر راگلند مي گويد: “نيش حشرات باعث ايجاد واكنش التهابي از جمله انتشار هيستامين شيميايي در بدن مي شود، بنابراين منطقه نيش دچار خارش مي شود.”

همچنين نيش حشرات مي تواند به تورم، قرمزي و تحريك پوست منجر شود. چند داروي خانگي براي خارش پاهاي ناشي از نيش حشرات نيز وجود دارد.

دكتر راگلند مي گويد: “آنتي هيستامين موضعي مانند بنادريل مي تواند به بهترين نحو به از بين بردن خارش ناشي از نيش حشرات كمك كند، زيرا هيستامين خود عامل ايجاد اين مشكل است.” هم چنين مي‌ توانيد از يخ يا كمپرس سرد براي كمك به تسكين برخي از آن التهاب ها استفاده كنيد.

 

پوست خشك

دكتر راگلند معتقد است: “در جامعه ما، افراد بيش از حد و به مدت طولاني با آب داغ حمام مي كنند و پس از آن از مرطوب كننده پوست استفاده نمي كنند و همين دليلي بر خشكي پوست آن ها مي شود.” پوست خشك پاهاي شما نيز مي‌تواند چيزي باشد كه شما از پدر و مادر خود به ارث برده ايد و يا مي ‌تواند ناشي از شرايط پزشكي و داروهاي خاص نيز باشد.

علاوه بر اين موارد، دكتر Cotton مي افزايد: “عواملي نظير مصرف آب به مقدار كم، مصرف ادرارآورها، و يا قرار گرفتن در معرض گرما و يا نور در صورتي كه شدت آن زياد بوده و شما پوستي حساس داشته باشيد مي توانند خشكي پوست را به دنبال داشته باشند.”

دكتر راگلند معتقد است: “اگر خشكي پوست خارش پاها را به دنبال داشته باشد، قسمت هايي پوسته پوسته و فلس مانند و يا ترك خورده را خواهيد ديد.” براي افرادي با پوست تيره، معمولا پوست خشك مي تواند سفيد و يا خاكستري باشد.

آيا اقدامات پيشگيرانه اي براي درمان پاهاي خشك و خارش دار وجود دارد؟ بله ، مي توان براي اين منظور از مرطوب كننده هاي مناسب به طور روزانه استفاده كرد. اگر پوستي بسيار خشك داريد، در شرايطي از مرطوب كننده استفاده كنيد كه پوست هنوز مرطوب است، را كه با اين كار رطوبت بيشتري حفظ مي شود.

گال

اين بيماري پوستي ناشي از انگل ريزي است كه در لايه بالاي پوست قرار دارند. طبق نظر آكادمي پوست و زيبايي آمريكا، به طور معمول گال ها باعث خارش روي دست ها و همچنين پوستي كه معمولا با طلا و جواهر در تماسند، مي شود. اما در كودكان، گال مي تواند گسترده تر باشد و كف دست و پا را تحت تاثير قرار مي دهد.

برخي از افرادي كه به بيماري پوستي گال مبتلا هستند، با راش، زخم و يا ضخيم تر شدن پوست روبرو هستند. خارش پاي ناشي از اين بيماري معمولا بسيار شديد بوده و اغلب در شب هنگام تشديد مي شود.

دكتر راگلند مي ‌گويد : “از آنجايي كه گال از طريق تماس پوست به پوست منتقل مي‌ شود، اين بيماري بدون توجه به سن، وضعيت اقتصادي و نژاد مي ‌تواند توسط هر كسي منتقل شود.” او معتقد است كه اغلب افراد مبتلا به گال را مي توان با كرم‌ ها و لوسيون هاي تجويزي درمان كرد؛ البته ممكن است برخي افراد به داروي خوراكي نيز نياز داشته باشند. علاوه بر اين موارد، آنتي هيستامين ها و كرم هاي استروئيدي نيز مي‌ توانند به تسكين خارش و التهاب ناشي از خارش آن كمك كنند.

دكتر كاتن مي گويد: “اگر شما به گال مبتلا هستيد، بايد هميشه بدنتان را تميز نگه داريد چرا كه اين بيماري مسري بوده و به راحتي منتقل مي شود. تا زماني كه به طور كامل از اين بيماري خلاص شويد هرروز لباس ها، ملافه و روبالشتي هايتان را بشوييد.”

 

 

درماتيت تماسي آلرژيك

راش خارش دار روي پاي شما ممكن است ناشي از درماتيت تماسي آلرژيك باشد. درماتيت تماسي آلرژيك واكنش آلرژيك به چيزي است كه پاي شما با آن در تماس بوده است. دكتر Canuso مي گويد: “قرار گرفتن در معرض مواد حساس و تحريك كننده مانند مواد شيميايي و يا حتي آلرژن ها در صابون، لوازم آرايشي و گياهان مي تواند باعث درماتيت تماسي آلرژيك شود.” او معتقد است رنگي كه در جوراب هاي تيره وجود دارد يكي از عواملي است كه معمولا روي پاها تاثير مي گذارد. درماتيت تماسي ناشي از رنگ جوراب هاي تيره، مي تواند در هر جايي كه جوراب با پاها در تماس بوده، خارش پاها را به دنبال داشته باشد. براي رهايي از اين شرايط مي توانيد اين جوراب ها را كنار گذاشته و از كرم هاي ضد خارش بدون نسخه استفاده كنيد.

 

بيماري كليوي يا كبدي

بعضي از شرايط پزشكي مانند بيماري كبد يا كليه مي توانند موجب خارش دست ها و پاها شود. دكتر Canuso توضيح مي‌دهد: ” هنگامي كه كليه ‌ها نمي ‌تواند به درستي عمل كند، مايع و مواد زائد كليه‌ ها در خون ما باقي مي مانند، كه اين امر مي‌ تواند موجب خارش شديد در همه اندام ها شود، كه معمولا ابتدا در پاها ظاهر مي‌ شود.”

درمان بيماري‌ زمينه اي و عوارض آن – چه با داروهاي تجويزي يا دياليز – اغلب مي‌ تواند به تسكين اين خارش كمك كند.

 

 

https://farazsallo90.blogspot.com/2022/11/6.html

https://sites.google.com/view/wreterghjuykii/home

https://press-info1.siterubix.com/15%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%af/

http://googlemap.unblog.fr/2022/11/17/15%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%af/

https://articleblog100.wordpress.com/2022/11/17/15%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%af/

https://www.dailystrength.org/journals/ay-bh-dnbl-bhtryn-brnmh-rjym-gdhyybry-khhsh-wzn-hstyd-qwnyn-sdh-

https://www.evernote.com/shard/s492/sh/1b5035c0-6c1c-a020-c148-01bf2f8a651b/940f2b3b53b7d2b27081e492321727b1

https://app.box.com/s/ey5sc540bsdxsmgi28oh0yesygx39ii7

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۳:۳۶ توسط:saman موضوع:

بهترين بازيهاي كارتي

بازي پوكر چيست؟ پوكر يك بازي كارتي است كه هر بازيكن دو كارت بسته دريافت مي كند و پس از اينكه كارت ها رو به رو بر رو شده اند، بازيكنان شروع به شرط بندي مي كنند. در حين بازي، پنج كارت رو به رو بر رو مي شود و بازيكنان بايد با استفاده از دو كارت بسته و پنج كارت باز شده، دستي تشكيل دهند

 

 

سايت شرط بندي تك بت يك وب سايت شرط بندي آنلاين است كه به كاربران امكان مي دهد برروي مسابقات ورزشي مختلف شرط بندي كنند. اين سايت داراي بخش هايي از جمله بخش هايي كه به بازي هاي فوتبال، بسكتبال، تنيس و واليبال اختصاص داده شده است و كاربران مي توانند از طريق اين بخش ها، شرط بندي خود را برروي تيم ها و بازيكنان مورد علاقه خود قرار دهند

n2_pvc8.jpg


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۳:۳۸ توسط:saman موضوع:

دانلود آهنگ هاي مهوني از تاپ سانگز

دانلود آهنگ هاي مهوني از تاپ سانگز

اونيكا تانيا ماراج-پتي، معروف به نيكي ميناژ، خواننده رپ، خواننده و ترانه سراي ترينيدادايي است. او به دليل تطبيق پذيري اش به عنوان يك هنرمند، اشعار تند، زبان تندي كه در رپ كردن دارد و استفاده از لهجه هاي جالب در خوانندگي اش مورد توجه قرار گرفته است. شما مي توانيد تمامي آهنگ هاي اين خواننده را در سايت Top Songs با بالاترين كيفيت ها دانلود كنيد.

 

آهنگ Beauty And A Beat از Justin Bieber & Nicki Minaj

متن آهنگ Beauty And A Beat از Justin Bieber & Nicki Minaj

Yeah, Young Money, Nicki Minaj, Justin

 

Show you off, tonight I wanna show you off (eh, eh, eh)

 

What you got, a billion could've never bought (eh, eh, eh)

 

We gonna party like it's 3012 tonight

 

I wanna show you all the finer things in life

 

So just forget about the world, we're young tonight

 

I'm coming for ya, I'm coming for ya

 

Cause all I need

 

Is a beauty and a beat

 

Who can make my life complete

 

It's all about you,

 

When the music makes you move

 

Baby, do it like you do

 

Cause...

 

[Beat break]

 

Body rock, girl, I can feel your body rock (eh, eh, eh)

 

Take a bow, you're on the hottest ticket now, oh (eh, eh, eh)

 

We gonna party like it's 3012 tonight

 

I wanna show you all the finer things in life

 

So just forget about the world, we're young tonight

 

I'm coming for ya, I'm coming for ya

 

Cause all I need

 

Is a beauty and a beat

 

Who can make my life complete

 

It's all about you,

 

When the music makes you move

 

Baby, do it like you do

 

[Nicki Minaj]

 

In time, ink lines, bitches couldn't get on my incline

 

World tours, it's mine, ten little letters, on a big sign

 

Justin Bieber, you know I'mma hit 'em with the ether

 

Buns out, wiener, but I gotta keep an eye out for Selener

 

Beauty, beauty and the beast

 

Beauty from the east, beautiful confessions of the priest

 

Beast, beauty from the streets, we don't get deceased

 

Every time a beauty on the beats

 

(Yeah, yeah, yeah, yeah, let's go, let's go)

 

Body rock, girl, I wanna feel your body rock

 

Cause all... (all I need is love) I need

 

Is a beauty and a beat

 

Who can make my life complete

 

It's all... (all I need is you) about you,

 

When the music makes you move

 

Baby, do it like you do

 

Cause...

 

[Beat break]

دانلود آهنگ Beauty And A Beat از Justin Bieber & Nicki Minaj

 

آهنگ I’m Legit از Nicki Mina

متن آهنگ I’m Legit از Nicki Mina

I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why?

'Cause I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why? 'Cause I'm the shit

Beat 'em like they stole some, beat 'em like they stole some

All this booty here got 'em dreaming, lemme hold some

Let me, let me hear that boy, let me, let me wear that boy

Let me get the most expensive car, and let me steer that boy

Real big pretty titty, shut down every city

If you want the kid kitty, gotta get the key from me

All new everything, plus pay the rent for me

If we in the wilderness, niggas pitch the tent for me

Tent for me, tent for me, get me bodied

Long hair, no makeup, doing pilates

Those niggas don't step on my damn Zanottis

All them bitches my sons but who's the Daddy?

I graduate with honors, I ball, 'Nead O'Connor

I did a freestyle, then I got a shout out from Obama

Yes, yes, I am ill, I go in for the kill

Hoes is my sons, birth control, I am on the pill

What I gotta do? What I gotta do to 'em?

Step up in the club, everybody like who them?

Girls girls, me and my girls

What you done did? I need some referrals

Motherfuckers know I'm the shit, legit

And if a motherfucker don't, he can suck my dick

I tell 'em, "Everybody else is my opposite"

I put 'em on the game, give 'em five percent

I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why?

'Cause I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why? 'Cause I'm the shit

I'm like really famous, I got a famous anus

No, not Famous Amos, all this fame is heinous

Lemme, lemme hear that boy, lemme, lemme wear that boy

All this money coming in, but I never share that, boy

No lipstick, no lashes though

But I got a real big ol' ratchet, though

I said dude, yo dude, you packing dough

He said he want a good box like Pacquiao

I said, "Well, my name Nicki and it's nice to meet you"

If you really wanna know, I'll give you my procedure

Got a whole bunch of pretty gang in my clique

And we lookin' for some ballers, alopecia

I hate wack niggas, I should really slap niggas

These niggas trippin' when I put 'em on the map niggas

How you gon' break that? How you gon' fake that?

Ain't at no wedding but all my girls cake pops

Sleeping on me, no mattress though

I'm a burn the beat down, no matches though

No, they can't keep up? They molasses slow

I'm the greatest Queens bitch, with the cashes flow

Looking at me like it's my fault

Trying to take sneak pictures with they iPhone

I like independent bitches like July 4th

Now that's what young Harriet died for

I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why? 'Cause I'm the shit

I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why? 'Cause I'm the shit

دانلود آهنگ I’m Legit از Nicki Mina

 

آهنگ Downtown از J balvin

متن آهنگ Downtown از J balvin

A ella le gusta cuando bajo downtown

En su cuerpo puedo ver la definición Se ve que lo trabajo eres motivación Le pedí que me ayude con una misión Que me llene entera de satisfacción

A mí me gusta cuando baja downtown Le pido que se quede ahí envenciao' Me dice baby, suena interesao' Si quieres ven y quédate otro round

A ella le gusta cuando bajo downtown Me pide que me quede ahí envenciao' Le digo uh mami, estoy interesao' Si quieres yo me quedo pa' otro round

Que me quede otro round Tanto que me ha rodeao' Ya lo tengo asfixiao' Yo te he observao'

No aguanta, se adapta Me dice "no quiero que termines" Es un misterio pero no de cine En las noches soy yo la que define Todo a lo que va pasar A mí no me tienes que mandar

A mí me gusta cuando baja downtown Le pido que se quede ahí envenciao' Me dice baby, suena interesao' Si quieres ven y quédate otro round

A ella le gusta cuando bajo downtown Me pide que me quede ahí envenciao' Le digo uh mami, estoy interesao' Si quieres yo me quedo pa' otro round

Oh, sé que me quieres ver Bajando por toda tu piel Oh, sé que quieres que me quede Enredarte en mis piernas es lo que quieres

No se vale el empate, esto es hasta darle jaque mate Hasta que uno de los dos se mate Si quieres yo bajo y de una me pongo pal' trabajo Suelta el estrés, baby, yo te relajo

Se pone bella, me dice que ya Sigue ahí, que la tengo viendo las estrellas Se me acelera, hasta abajo se va Y como ella lo hace, no lo hace cualquiera

En su cuerpo puedo ver la definición Se ve que lo trabaja, eres motivación Le pedí que me ayude con una misión Que me llene entera de satisfacción

A mí me gusta cuando baja downtown Le pido que se quede ahí envenciao' Me dice baby, suena interesao' Si quieres ven y quédate otro round

A mí me gusta cuando baja downtown Le pido que se quede ahí envenciao' Me dice baby, suena interesao' Si quieres ven y quédate otro round

Anitta, J Balvin man, J Balvin man (Leggo') Sky Rompiendo Rompiendo El Bajo Fenomenal

دانلود آهنگ Downtown از J balvin

 

آهنگ i like it از cardi b ft bad bunny and j balvin

متن آهنگ i like it از cardi b ft bad bunny and j balvin

Yeah baby, I like it like that You gotta' believe me when I tell you I said I like it like that You gotta' believe me when I tell you I said I like it like

Now I like dollars, I like diamonds, I like stunting, I like shining I like million dollar deals, where's my pen, bitch I'm signin' (Signin') I like those Balenciagas (Those), the ones that look like socks I like going to the jeweler, I put rocks all in my watch (Cha-ching) I like texts from my exes, when they want a second chance (What?) I like proving niggas wrong, I do what they say I can't (She can't) They call me Cardi Bardi, banging body, spicy mami, hot tamale Hotter than a Somali, fur coat, Ferrari

Hop out the stu', jump in the coupe (Coupe) Big Dipper on top of the roof Flexing on bitches as hard as I can Eating halal, driving the Lam' Told that bitch I'm sorry (Sorry) 'Bout my coins like Mario (Mario) Yeah they call me Cardi B I run this shit like cardio Oh, damn

Diamond district in the jag (Gang, I said I like it like that) Certified, you know I'm gang, gang (Gang, gang I said I like it like) Drop the top and blow the brains, wouh (Wouh! I said I like it like that) Oh he's so handsome, what's his name? (Yeah, wouh, I said I like it) Oh I need the dollars, cha-ching (I said I like it like that) Beat it up like piñatas (I said I like it like) Tell the driver, close the curtains (I said I like it like that, skrt) Bad bitch make him nervous (I said I like it) Cardi B

Chambean, chambean, pero no jalan (¡Jalan!) Tú compras to'a las Jordan, bo', a mí me las regalan (Hehe-he) I spend in the club (wouh), what you have in the bank (Yeah) This is the new religion, bang, en Latino gang, gang, yeah Trato de hacer dieta (Yeah), pero es que en el closet tengo mucha grasa (Wouh) Ya mudé la' Gucci pa' dentro de casa, yeh (¡Wouh!)

Cabrón, a ti no te conocen ni en Plaza (No) El Diablo me llama, pero Jesucristo me abraza (Amén) Guerrero como Eddie, que viva la raza, yeh Me gustan boricuas, me gustan cubana' Me gusta el acento de las colombianas (¿Qué hubo pues?) Como mueve el culo la dominicana (¿Qué lo que?) Lo rico que me chingan las venezolanas (¡Wouh!)

Andamos activos, Perico Pin Pin (Wouh) Billetes de cien en el maletín (Ching) Que retumbe el bajo, Bobby Valentín, yeh (Boo) Aquí es prohibido amar, diles, Charytín Que pal' picor les tengo Claritín Yo llego a la disco y se forma el motín (Rrr)

Diamond district in the jag (Gang, I said I like it like that) Bad Bunny baby, bebé, bebé, bebé Certified, you know I'm gang, gang (Gang, gang I said I like it like) Drop the top and blow the brains, wouh (Wouh! I said I like it like that) Oh he's so handsome, what's his name? (Yeah, wouh, I said I like it)

Oh I need the dollars, cha-ching (I said I like it like that) Beat it up like piñatas (I said I like it like) Tell the driver, close the curtains (I said I like it like that, skrt) Bad bitch make him nervous (I said I like it)

Como Celia Cruz tengo el azúcar (azúca') Tu jeva me vio y se fue de pecho como Jimmy Snuka (Ah) Te vamos tumbar la peluca Y arranca pal' carajo, cabrón, que a ti no te vo'a pasar la hookah (Hookah, hookah)

Mis tenis Balenciaga me reciben en la entrada (Wouh) Pa-pa-pa-parazzi, like I'm Lady Gaga (Wouh) Y no te me hagas (Hey) Que en cover de Billboard tú has visto mi cara (Hey) No salgo de tu mente (Wouh) Donde quieras que viajes has escuchado "Mi Gente"

Yo no soy high (high), soy como el Testarossa ('Rossa) Yo soy el que se la vive y también el que la goza (Goza, goza) Es la غير مجاز مي باشدa, mami es la غير مجاز مي باشدa (غير مجاز مي باشدa, غير مجاز مي باشدa) El que mira sufre y el que toca goza (Goza, goza)

I said I like it like that I said I like it like that (Rrr) I said I like it like that (Wouh) I said I like it like that

Diamond district in the jag (Gang, I said I like it like that) Certified, you know I'm gang, gang (Gang, gang I said I like it like) Drop the top and blow the brains, wouh (I said I like it like that) Oh he's so handsome, what's his name? (I said I like it)

دانلود آهنگ i like it از cardi b ft bad bunny and j balvin

 

آهنگ Warriors از Imagine Dragons

متن آهنگ Warriors از Imagine Dragons

As a child you would wait And watch from far away But you always knew that you'd be the one That work while they all play

In youth you'd lay Awake at night and scheme Of all the things that you would change But it was just a dream!

Here we are, don't turn away now, We are the warriors that built this town Here we are, don't turn away now We are the warriors that built this town From dust.

Will come When you'll have to rise Above the best and prove yourself Your spirit never dies!

Farewell, I've gone to take my throne above But don't weep for me 'Cause this will be The labor of my love

Here we are, don't turn away now We are the warriors that built this town Here we are, don't turn away now, We are the warriors that built this town From dust.

Here we are, don't turn away now We are the warriors that built this town Here we are, don't turn away now We are the warriors that built this town From dust

دانلود آهنگ Warriors از Imagine Dragons


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۳:۲۲ توسط:saman موضوع:

كاربرد روش هاي مهندسي بافت در گروه هاي تخصصي مركز تحقيقات فناوري بن ياخته

كاربرد روش هاي مهندسي بافت در گروه هاي تخصصي مركز تحقيقات فناوري بن ياخته

 

ساخت محصولات مهندسي بافت عموماً با داربست انجام مي شود (همانطور كه در گروه نانوتكنولوژي و مهندسي بافت مركز تحقيقات فناوري بن ياخته انجام مي شود)، مي تواند حاوي طيف گسترده اي از مواد مناسب از پروتئين ها تا پلاستيك ها باشد. پس از ساخت سلول هاي بنيادي، سلول ها در داربست ها قرار مي گيرند (همانطور كه در گروه زيست شناسي سلول هاي بنيادي مركز تحقيقات فناوري سلول هاي بنيادي وجود دارد). تركيبي از عوامل رشد را مي توان در كاشت سلول ها استفاده كرد. در اين روش سلول هاي پيوندي منبع اصلي تشكيل بافت جديد هستند. از سوي ديگر، داربست هاي سنتز شده ساختار متخلخل سه بعدي را تشكيل مي دهند، حاوي سلول هايي در آنها هستند تا ماتريكس خارج سلولي را تشكيل دهند و همچنين رشد سلول ها را در بدن كنترل مي كنند. اين داربست هاي سنتز شده زيست تخريب پذير بوده و در طول زمان و مطابق با بازسازي بافت تخريب مي شوند. روش ديگر جايگزيني بافت آسيب ديده با داربست بدون سلولي بلافاصله پس از آسيب است. اصل اين روش اين است كه با كمك يك اسكلت، بيومولكول هاي مناسب به ناحيه آسيب ديده هدايت مي شوند. بيومولكول ها به صورت كنترل شده از داربست آزاد مي شوند و سلول هاي مولد به سمت بافت آسيب ديده هدايت مي شوند و رشد و تمايز خود را توسعه مي دهند و در نتيجه بازسازي بافت افزايش مي يابد. در برخي موارد، سلول ها، داربست ها و فاكتورهاي رشد ابتدا با هم ادغام مي شوند و ساختار مي تواند خودش را تشكيل دهد.

راه ديگر براي توليد بافت جديد استفاده از اسكلت در بدن است. در اين روش، سلول‌هاي بافت اهدايي برداشته مي‌شوند و از ماتريكس خارج سلولي باقي‌مانده به عنوان ساختار حمايتي براي رشد سلولي استفاده مي‌شود. اين روش براي مهندسي بافت قلب، كبد، ريه و كليه استفاده مي شود. استفاده از اين روش به محققان اين امكان را مي‌دهد تا با استفاده از قيچي‌هايي كه از بافت انساني كه در طي عمل جراحي برداشته مي‌شود و سلول‌هاي بيمار جدا مي‌شوند، اندام‌هاي خاصي را براي فرد توليد كنند كه توسط سيستم ايمني رد نمي‌شوند.

منبع :  شركت فناوري بن ياخته  https://bonbiotech.ir/

 

 

https://www.pubpub.org/user/tamika-hayes

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://tcgschool.edu.in/members/tamikahayes2/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/TamikaHayes2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2962715-jenny-tucker

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/jenny_tucker42

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/TamikaHayes2

https://www.ottawaks.gov/profile/tamikahayes2/profile

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:tamikahayes2/about

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۸:۲۸ توسط:saman موضوع:

انواع وسايل سرمايشي و گرمايشي

انواع وسايل سرمايشي و گرمايشي

با توجه به آب و هواي كشور، وجود وسايل سرمايشي و گرمايشي يكي از نيازهاي اصلي هر محيط بسته اي اعم از منزل، محل كار، مدرسه و... مي باشد. معمولا در انتخاب وسايل سرمايشي و گرمايشي به مصرف انرژي كم توجه بسياري مي شود. پس از انتخاب و خريد وسايل سرمايشي و گرمايشي نوبت به نصب آن مي رسد كه نصب اين وسايل را مي توانيد به تاسيسات نوبهار بسپاريد. در ادامه به بررسي انواع وسايل سرمايشي و گرمايشي مي پردازيم.

انواع وسايل سرمايشي

وسايل سرمايشي گوناگوني در بازار وجود دارند كه هر كدام از آنها انرژي خاصي را براي كار كردن نياز دارند. از پر كاربرد ترين وسايل سرمايشي به موارد زير مي توان اشاره كرد.

كولر آبي

يكي از رايج ترين و قديمي ترين وسايل سرمايشي، كولر آبي است. اين نوع كولر قيمت مناسب و بازدهي قابل قبولي دارد.

كولر گازي

يكي ديگر از انواع سيستم هاي سرمايشي، كولر گازي است. كولر گازي در مناطقي كه آب و هواي خشك دارند كارايي زيادي دارد. كولر گازي در مقايسه با كولر آبي از توان سرمايشي بالاتري برخوردار است.

چيلر

چيلر يكي از انواع وسايل سرمايشي مي باشد كه به عنوان وسيله گرمايشي نيز مي توان از آن استفاده كرد.

نصب و تعمير كليه وسايل سرمايشي همچون نصب كولر گازي توسط تكنسين هاي تاسيسات نوبهار انجام مي شود.

 

انواع وسايل گرمايشي

وسايل گرمايشي مختلفي در بازار وجود دارند كه نصب و تعمير آنها توسط تكنسين هاي تاسيسات نوبهار انجام مي شود. برخي از رايج ترين وسايل گرمايشي عبارتند از:

بخاري

يكي از معروف ترين سيستم هاي گرمايشي، بخاري مي باشد كه در سايزها و مدل هاي مختلفي ساخته مي شود. بخاري نسبت به انواع وسايل گرمايشي هزينه كمتري دارد و نصب و راه اندازي آن آسان است.

پكيج

امروزه از پكيج براي تامين گرمايش محيط استفاده زيادي مي شود و مي توان گفت يكي از بهترين وسايل گرمايشي پكيج مي باشد.

موتورخانه

موتورخانه، بهره وري بالايي دارد و در فضاهاي بزرگ همچون مجتمع هاي مسكوني يا اداري از آن استفاده مي شود. نحوه عملكرد موتورخانه به اين صورت مي باشد كه آب در موتورخانه گرم مي شود و توسط لوله هاي مخصوص به واحدها منتقل مي گردد.

تاسيسات ساختماني چيست؟

تاسيسات ساختماني يكي از نيازهاي اصلي و اساسي هر ساختماني مي باشد. به طور كلي تاسيسات ساختماني شامل مواردي همچون تاسيسات مكانيكي، تاسيسات سرمايشي و گرمايشي، تاسيسات بهداشتي، تاسيسات گاز رساني و تاسيسات استخر مي شود كه در ادامه به معرفي مختصر آنها مي پردازيم. شركت هاي تاسيساتي همچون تاسيسات نوبهار وظيفه محاسبه و اجراي تاسيسات ساختماني را بر عهده دارند. تاسيسات ساختماني در تاسيسات نوبهار به صورت اصولي و براساس نقشه هاي مهندسي و معماري طراحي و اجرا مي گردد.

تاسيسات مكانيكي

تاسيسات مكانيكي به دو دسته تاسيسات مكانيكي ساختمان و تاسيسات مكانيكي صنعتي تقسيم مي شوند. تاسيسات مكانيكي ساختمان شامل سازه هاي سيستم هاي داخلي ساختمان مي شود كه آسايش و راحتي را براي ساكنين ساختان فراهم مي كند. تاسيسات مكانيكي صنعتي نيز شامل مورادي همچون تصفيه آب، انتقال آب، انتقال فاضلاب و توليد انرژي مي شود.

تاسيسات سرمايشي و گرمايشي

تاسيسات سرمايشي و گرمايشي يكي از مهمترين بخش هاي تاسيسات ساختماني مي باشد. تاسيسات سرمايشي وظيفه خارج كردن حرارت و كنترل و بهبود هواي داخل ساختمان را بر عهده دارد. تاسيسات گرمايشي نيز به منظور كنترل و بهبود حرارت در داخل ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد.

تاسيسات بهداشتي

از اصلي ترين و مهمترين تاسيسات بهداشتي ساختمان به موارد زير مي توان اشاره كرد:

  • لوله كشي آب مصرفي ساختمان
  • لوله كشي فاضلاب ساختمان
  • لوله كشي آب انشعابي از كف

تاسيسات گاز رساني

يكي از مهمترين و اصلي ترين وظايف تاسيسات گاز رساني، توزيع سوخت هاي گازي ميان واحدهاي ساختمان مي باشد.

تاسيسات استخر

تاسيسات استخر شامل تمامي مراحل نصب و راه اندازي استخر مي باشد. تاسيسات استخر به بخش هاي مختلفي تقسيم مي شود كه مهمترين آنها عبارتند از:

  • سيستم گردش آب
  • سيستم كنترل كننده مواد شيميايي
  • سيستم گرمايشي
  • سيستم برقي روشنايي

خدمات تاسيسات نوبهار

تاسيسات نوبهار با سال ها سابقه در زمينه نصب و راه اندازي وسايل سرمايشي و گرمايشي و تاسيسات ساختماني آماده خدمت رساني به شما عزيزان مي باشد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد به مشاوران ما به صورت رايگان در تماس باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۸:۳۸ توسط:saman موضوع:

عينك ايمني چيست و چه كاربردي دارد؟

عينك ايمني چيست و چه كاربردي دارد؟

به نقل از فروشگاه اينترنتي ايمني ها؛  شايد اين سؤال شما هم باشد كه عينك ايمني يا عينك كار چه تفاوتي با عينك عادي دارد و اين محصول چه كاربردي دارد. عينك ايمني يا عينك كار از ضروري ترين تجهيزات ايمني فردي به شمار مي رود كه از چشم افراد در برابر خطرات مختلف مثل پرتاب اجسام، اشعه مادون قرمز و فرابنفش، مواد شيميايي و اسيدي، گرد و غبار و … در مشاغل مختلف محافظت مي كند.

اين عينك نسبت به عينك هاي معمولي، بسيار قوي تر و مستحكم تر طراحي شده است تا از چشم در برابر خطرات مختلف مراقبت كند. عدم استفاده از اين وسيله در حين كار ممكن است باعث ايجاد آسيب هاي جبران ناپذير از جمله از دست دادن بينايي شود.

آنچه در ادامه خواهيم خواند:

  • كاربرد عينك ايمني
  • انواع عينك ايمني
  • نكات مهم در خريد عينك ايمني
  • لنز عينك ايمني
  • بهترين عينك ايمني
  • استاندارد عينك ايمني
  • ضعيف بودن چشم

كاربرد عينك ايمني

براي درك بهتر اين مطلب كه عينك ايمني چيست بهتر است با كاربردهاي آن آشنا شويم:

  • در صنعت جوشكاري براي عدم برخورد پليسه ها و جرقه هاي حاصل از جوشكاري و هم چنين عدم برخورد اشعه مادون قرمز و فرابنفش به چشم مورد استفاده قرار مي گيرد.
  • در محيط هاي آزمايشگاهي و پزشكي به منظور جلوگيري از ورود ويروس هاي مختلف از جمله ويروس كرونا كاربرد دارد.
  • براي كار با بسياري از ابزارآلات مثل فرز، دريل، چكش تخريب و … بايد از اين ابزار ايمني استفاده كرد.
  • مشاغلي مانند پالايشگاه و پتروشيمي كه در آنها افراد با گازها و مواد شيميايي سروكار دارند.
  • فعاليت هاي عمراني، ساختماني و تأسيسات
  • در صنعت نجاري و كار با چوب
  • در صنعت آهنگري و برش فلز

انواع عينك ايمني

عينك كار براي مشاغل مختلف، در انواع متنوعي توليد مي شود كه هركدام كاربرد خاص خود را دارد. علاوه بر آن، نوع لنز و جنس نيز در اين مدل ها با يكديگر متفاوت است.

عينك گاگل ايمني

اين مدل شباهت زيادي به عينك هاي معمولي دارد و عموماٌ از فريم ژلاتيني توليد شده است. اين عينك از ورود و برخورد گازهاي شيميايي به چشم جلوگيري مي كند. گاگل ايمني فاقد دسته است و به كمك بند كشي بر روي صورت فرد ثابت مي شود.

گاگل ايمني شباهت زيادي به عينك اسكي دارد. اين مدل كاملاً بر روي صورت چفت مي شود و هيچ منفذي را براي ورود گازهاي مختلف باقي نمي گذارد. لازم به ذكر است كه از گاگل ايمني فقط و فقط براي گازهاي غيرسمي استفاده مي شود. براي كار با گازهاي شيميايي سمي مثل گاز طلا، سيانور و … بايد از ماسك شيميايي تمام صورت استفاده كنيد.

عينك جوشكاري

عينك جوشكاري يكي از مهم ترين تجهيزات ايمني است كه هر جوشكار بايد از آن استفاده كند. مهم ترين دليل استفاده از عينك جوشكاري، از اين جهت است كه از چشم ها در برابر نور مرئي جوشكاري (كه داراي اشعه uv است) محافظت مي كند.

از كاربردهاي ديگر اين محصول، حفاظت از چشم ها در برابر ذرات و جرقه هاي پرتاب شونده در حين جوشكاري است كه مي تواند آسيب جدي به چشم ها وارد كند.

عينك آزمايشگاهي

عينك آزمايشگاهي به گونه اي طراحي شده است كه دور تا دور چشم ها را به طور كامل پوشش مي دهد. اين محصول از ورود ذرات اسيدي و شيميايي پخش شده در محيط آزمايشگاه به داخل چشم جلوگيري مي كند. استفاده از اين عينك در محيط هاي پزشكي و آزمايشكاهي ضروري است.

در حال حاضر با توجه به اينكه ويروس هاي مختلف از جمله كرونا از طريق چشم نيز وارد بدن مي شوند، از اين مدل در درمانگاه ها و بيمارستان ها نيز استفاده مي شود. اين محصول از وزن كمي برخوردار است و مي توان براي مدت زمان طولاني از آن استفاده كرد.

عينك سنگ زني

عينك سنگ زني براي مقابله با برخورد اجسام ريز جامد همچون چوب و فلز طراحي شده است. معروف ترين نوع اين عينك، عينك سنگ زني بغل توري است. به عنوان مثال، اگر شما در يك كارگاه نجاري در حال كار و برش چوب هستيد، اين محصول از برخورد خرده هاي چوب به چشم شما جلوگيري مي كند.

عينك محافظ ليزر

چشم در برابر نور ليزر بسيار آسيب پذير است. به همين علت بايد در كار با وسايل ليزري مانند دستگاه برش ليزري و هم چنين ليزرهاي موجود در بيمارستان ها و محيط هاي پزشكي از عينك محافظ ليزر استفاده كرد.

 

عينك مخصوص لپ تاپ

اين محصول به ضد اشعه مانيتور نيز معروف است و از آن براي جلوگيري از برخورد اشعه كامپيوتر و لپ تاپ به چشم و بهينه سازي ديد چشم استفاده مي شود.

نكات مهم در خريد عينك ايمني

يك سري نكات و پارامترها در خريد عينك كار ايمني ها وجود دارد كه با رعايت آن ها مي توانيد بهترين عينك را براي خود انتخاب نماييد:

جنس فريم و دسته

قاب و فريم عينك هاي ايمني مي تواند از جنس مختلفي توليد شده باشد. فريم عينك ها مي تواند از مواد فلزي مانند نيكل و مواد پلاستيكي مانند سلولز استات بوتيرات، سلولز استات، پلي كربنات و نايلون توليد شود.

شيشه عينك ايمني

شيشه عينك هاي كار از نوعي هستند كه با كمك حرارت مقاوم شده اند. همچنين اين شيشه ها مي توانند از جنس پلي كربنات، استات سلولز و … باشند. اين شيشه ها بايد به راحتي تميز شوند.

از مناسب ترين شيشه ها مي توان به شيشه هايي كه به واسطه واكنش هاي شيميايي مقاوم شده اند، شيشه هاي لايه لايه، پلاستيك، عدسي حاوي تورسيمي، آليل دي گليكول كربنات و پلي متيل متاكريلات اشاره كرد. عرض شيشه هاي حفاظتي بايد ?.?? ميلي متر و ارتفاع آنها در جهت قائم ?? ميلي متر باشد.

طراحي استاندارد و ارگونوميك

رعايت اصول ارگونوميك و استاندارد هاي بين المللي در ساخت و توليد عينك هاي ايمني امري ضروري استپ چرا كه استفاده از عينك هاي غير استاندارد خود مي تواند منجر به آسيب چشم و يا عدم حفاظت در برابر خطرات و صدمات شود. به عنوان مثال، عينك گاگل ايمني بايد به گونه اي طراحي شده باشد كه به خوبي بر روي صورت فرد چفت شود و مانع از ورود گازهاي سمي به داخل چشم شود. دسته هاي عينك بايد استاندارد بوده و از انعطاف بالايي برخوردار باشد.

ميدان ديد

يكي ديگر از پارامترهايي كه بايد در خريد عينك ايمني به آن توجه داشت، ميدان ديدي است كه عينك براي كاربر فراهم مي كند. ميدان ديدي كه عينك هاي مختلف به شما مي دهند، با يكديگر متفاوت است. در صورتي كه محيط كار شما نياز به ميدان ديد وسيع دارد، بايد از عينك اپتيكال استفاده كنيد.

 

لنز عينك ايمني

مبحث بعدي در پاسخ به اين سؤال كه عينك ايمني چيست لنز آن است. يكي از علل تمايز عينك ها، لنز بكاررفته در آنهاست. اغلب لنزها از جنس پلي كربنات و بعضي از آن ها از جنس شيشه توليد شده اند. بيشتر مواقع، احتمال آنكه افراد در بينايي خود احساس ضعف كنند يا نمره چشم آنها پايين باشد، وجود دارد. انواع لنز عينك كار عبارتند از:

لنز شفاف

اين لنز از پركاربردترين لنزهاي موجود در بازار است كه براي مصارف عمومي و سبك استفاده مي شود. اين لنز به افزايش ديد كاربر در محيط كمك مي كند. جنس اين لنز از پلي كربنات توليد شده است و از مقاومت بالايي برخوردار است. اين لنز بيشترين ميزان انتقال نور را دارد و در محيط هاي كم نور انتخاب مناسبي محسوب مي شود.

لنز سبز

اين مدل لنز كاربرد ويژه اي دارد. از اين مدل براي ايجاد وضوح بيشتر و محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراءبنفش، مادون قرمز و گرما بكار مي رود.

لنز آيينه اي

اين لنز در بيرون از خود يك پوشش به صورت آيينه دارد و باعث مي شود كاربران رنگ محيط را به صورت قهوه اي يا خاكستري ببينند. پوشش آيينه اي بكاررفته در اين لنز اين قابليت را دارد كه بين ?? تا ?? درصد ميزان عبور نور را انعكاس داده و كاهش دهد. اين عينك در محيط هايي با شن و ماسه يا در مجاورت آب يا در ارتفاعات مفيد خواهد بود.

لنز قهوه اي يا كهربايي

اين لنز در عينك هاي مخصوص لپ تاپ استفاده مي شود. لنز كهربايي اين قابليت را دارد كه نور حاصل از صفحه نمايش را كاهش دهد. اين مدل براي كساني كه براي مدت زمان طولاني با گوشي و لپ تاپ كار مي كنند، بسيار مناسب است.

نوري كه از سمت صفحه نمايش به چشم برخورد مي كند، به رنگ آبي است. لنز كهربايي به راحتي اين نور را فيلتر مي كند و مانع از آسيب به چشم مي شود. از اين لنز مي توان در محيط هاي كم نور، هواي ابري و مه آلود نيز استفاده كرد.

لنز آبي

اين لنز كاربرد ويژه اي در خنثي كردن نور زرد و نور لامپ بخار سديم دارد. اگر شما در برابر مقدار زيادي بخار سديم و يا لامپ بخار سديم قرار داريد، بايد از اين مدل لنز استفاده كنيد. اغلب افرادي كه در كارخانه هاي فرآوري مواد غذايي كار مي كنند، از اين عينك استفاده مي كنند. بازيكنان تنيس نيز در مقابل تابش نور خورشيد مي توانند از اين لنز براي عينك خود استفاده نمايند.

لنز قطبي

در اين لنز يك نوع ماده شيميايي بكار رفته است كه قبل از رسيدن نور به چشم فرد، بخشي از نور را فيلتر مي كند. اين لنز براي افرادي كه مدت زمان زيادي در زير نور آفتاب هستند، بسيار مناسب است. اين مدل در عينك هاي آفتابي بكار مي رود و باعث انعكاس نور مستقيم آفتاب، انعكاس برف و سطوح مختلف مي شود. اين لنز رنگ اجسام را تيره مي كند و از خستگي چشم جلوگيري مي كند.

لنز نارنجي

از جمله كاربرد هاي اين لنز با رنگ كهربايي، استفاده از آن در محيط هاي كم نور مي باشد. اين لنز به روشن تر شدن محيط و افزايش ديد كمك مي كند. از اين لنز براي فيلتر كردن نور آبي و شكار استفاده مي شود.

بهترين عينك ايمني

همان طور كه گفته شد، عينك كار يكي از ضروري ترين تجهيزات ايمني فردي است كه در بسياري از مشاغل از آن استفاده مي شود. شركت هاي داخلي و خارجي زيادي به توليد اين محصول مي پردازند كه از بين آن ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

عينك ايمني هانيول

يكي از برترين توليكنندگان عينك كار شركت هانيول است. شركت هانيول اصالتاً يك شركت آمريكايي در تجيهزات ايمني فردي و محصولات ديگر به شمار مي آيد. از محبوب ترين و بهترين مدل هاي اين شركت مي توان به عينك ايمني هانيول مدل N-Vision T???? BS و A??? و Tornado T?????B و … اشاره كرد.

عينك ايمني يووكس

يووكس يا UVEX يكي از توليدكنندگان خارجي برتر در زمينه توليد عينك كار و تجهيزات ايمني فردي است كه محصولات خود را طبق استانداردهاي دستكش ايمني و مطابق با استاندارد EN??? و EN??? و EN??? توليد و به بازار عرضه كرده است. اين برند اصالتاً آلماني است و محصولات آن از كيفيت بالايي برخوردار هستند. از محبوب ترين عينك هاي توليدشده توسط اين برند مي توان به عينك ايمني يووكس مدل Astruflex و I-VO و … اشاره كرد.

عينك ايمني تري ام

تري ام يك شركت چند مليتي است كه در سال ???? فعاليت خود را آغاز كرده است. اين شركت به توليد محصولاتي از قبيل چسب، مدارهاي الكترونيكي، تجهيرات ايمني و پزشكي، مواد ساينده، محصولات دندان و … مي پردازد و يكي از محصولات اين شركت عينك كار است. از بهترين محصولات توليدشده توسط اين برند مي توان به عينك ايمني تري ام مدل Privo ????? و KX???? و … اشاره كرد.

از ديگر برندهاي داخلي و خارجي اين كالا مي توان به عينك ايمني اخوان، كاناسيف، ديوالت، توسن، رونيكس، پارس اپتيك، توتاص، پاركسون، جنيوس، جكسون، تك پلاست، ولكان، ديكنز، ماتريكس، صاموپرشين و … اشاره كرد.

 

استاندارد عينك ايمني

همان طور كه گفته شد، يكي از مهم ترين نكات در انتخاب عينك ايمني، استاندارد بودن آن است. يك سري استاندارد و تأييديه ها موجود است كه با استفاده از علائمي بر روي اين ابزار ايمني مشخص مي شود. برخي از اين استانداردها عبارتند از:

  • استاندارد EN???: اين استاندارد در رابطه با ويژگي هاي فيزيكي خواسته شده، مقاومت و ضد ضربه بودن عينك است. يك عينك مناسب بايد داراي اين استاندارد باشد.
  • استاندارد EN???: اين استاندارد نشان دهنده مقاومت عينك هاي ايمني در برابر اشعه UV و فرابنفش است.
  • استاندارد EN???: اين استاندارد براي لنزهاي مربوط به محافظت از كاركنان در حوزه هاي لحيم كاري، جوشكاري، جوش قوس الكتريكي، هوابرش، برش پلاسما و … است.

استاندارد عينك ايمني

ضعيف بودن چشم

يكي از مهم ترين سؤالات و مشكلاتي كه براي كاربران بوجود مي آيد، ضعيف بودن چشم افراد است. اگر چشم فردي كه از عينك كار استفاده مي كند ضعيف باشد، در اين حالت عينك كاري كه استفاده مي كند بايد داراي يك سري ويژگي خاص باشد. در اين مواقع بايد زير شيشه حفاظتي عينك، عدسي مناسب چشم آن فرد نيز قرار داشته باشد.

شما كاربران محترم در صورت قصد خريد و استفاده از عينك ايمني مناسب و با كيفيت نيز مي توانيد به سايت ايمني ها مراجعه نماييد.

www.imeniha.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۱:۰۲ توسط:saman موضوع:

بلاك شدن در اينستاگرام _ از كجا بفهميم بلاك شديم

بلاك شدن در اينستاگرام _ از كجا بفهميم بلاك شديم

 

اكشن بلاك چيست؟

قبل از اينكه به روش هاي حذف بلاك در اينستاگرام و دلايل آن بپردازيم، بياييد ببينيم كه مسدود كردن اينستاگرام از كجا مي آيد؟

بلاك كردن اينستاگرام به اين معني است كه شما كاري را انجام داده ايد كه اينستاگرام آن را دوست ندارد. سپس به شما ضربه مي زند و شما را مسدود مي كند. مسدود كردن نيز معمولاً خيلي ناگهاني صورت مي گيرد. اينستاگرام هيچ هشدار مسدودي ارائه نمي دهد. وقتي نمي‌توانيد كسي را لايك كنيد، نظر بدهيد يا كسي را دنبال كنيد، متوجه خواهيد شد كه بلاك شده‌ايد. سپس پيامي action blocked را مشاهده خواهيد كرد. بلاك شدن مدل هاي گوناگوني دارد كه در ادامه در مورد آنها بحث خواهيم كرد.

علت بلاك شدن يك حساب كاربري در اينستاگرام

به طور كلي دليل آن اين است كه شما كاري انجام داده ايد كه با الگوريتم هاي اينستاگرام سازگار نيست. به همين دليل اينستاگرام تشخيص مي دهد كه آن حساب كاربري براي مدتي كار نكند. اين احتمالاً براي مجازات كاربران است. در اكثر مواقع دليل اقدامات غير طبيعي براي افزايش فالوور ميباشد. ميتوان با كمي برسي ساده ترين روش افزايش فالوور را دانست.

1- زياده روي در فالو و آنفالو

اينستاگرام اين را دوست ندارد كه كاربران در طول يك روز يا يك ساعت تعداد بالايي فالوور را فالو و يا آنفالو كنند. به همين دليل حساب اين افراد را مسدود مي كند.

2- لايك بيش از حد

اگر در يك روز پست هاي ديگران را بيش از حد لايك كنيد، اينستاگرام عصباني خواهد شد! زمانيكه تعداد لايك هاي شما از حد مجاز در روز بيشتر شود، اينستاگرام مي پذيرد كه شما اسپم هستيد و شما را بلاك مي كند.

3- استفاده زياد از هشتگ

اگر از هشتگ در كپشن پست ها و استوري ها بيش از حد استفاده كنيد، اينستاگرام شما را بلاك خواهد كرد.

4- تكرار بيش از حد يك كامنت

درج كامنت هاي تكراري زير يك پست يا پست هاي مختلف موجب مي شود حساب اينستاگرام شما مسدود شود. سعي كنيد از كامنت هاي تكراري زير پست ها نگذاريد.

5- استفاده از ربات اينستاگرام

بسياري از حساب ها از ربات ها براي بالا بردن فالوور كه به اصطلاح خريد فالوور واقعي نيز گفته ميشود، افزايش لايك و غيره استفاده مي كنند. اما استفاده از ربات در الگوريتم هاي جديد اينستاگرام به شدت كار اشتباهي مي باشد. بنابراين، اگر از ربات هاي اينستاگرام استفاده مي كنيد، منتظر بمانيد تا توسط اينستاگرام بلاك شود.

6- با دستگاه يا IP ديگري وارد اكانت اينستاگرام خود شويد

اگر با دستگاه يا آدرس IP ديگري وارد حساب خود شويد، نمي‌توانيد پيام متني يا ايميل را تأييد كنيد. در اين زمان اينستاگرام به شما شك خواهد كرد. اين بدان معني است كه آنها مشكوك هستند كه ممكن است شما هكر باشيد و حساب شما را مسدود كنند.

7- ريپورت شدن حساب

خوب، يكي از دلايل روشني كه اينستاگرام براي مسدود كردن حساب شما دارد ارسال ريپورت اكانت شما توسط بقيه كاربران مي باشد. ريپورت به اين معني است كه فالوورها به دلايلي از حساب شما به اينستاگرام شكايت مي كنند.

8- انتشار محتواي غيراخلاقي

اگر پست انتشار يافته شما نامناسب باشد و اينستاگرام آن را غيراخلاقي تشخيص دهد، به احتمال زياد شما را بلاك مي‌كند. پست هاي غير اخلاقي شامل؛ محتواي جنسي، عكس هاي خشونت آميز، برهنه و ... مي باشد.

9- نقض حق چاپ

شما بايد محتوايي را كه خودتان ايجاد كرده ايد منتشر كنيد. يعني محتواي شما كپي نشده باشد. اگر پستي را از يك حساب كپي كرديد، حتما آدرس آن صفحه را تگ كنيد. البته اگر صاحب محتوا اجازه كپي برداري داده باشد، اشكالي ندارد. اما در غير اين صورت ممكن است توسط اينستاگرام بلاك شويد.

انواع بلاك در اينستاگرام چيست؟

انواع مختلفي از بلاك ها در اينستاگرام وجود دارد. از پيامي كه اينستاگرام ارسال مي كند، مي توانيد متوجه شويد كه اكانت مسدود شده متعلق به كدام دسته است.

بلاك شدن موقت

همان‌طور كه پيداست اين بلاك براي يك مدت خاص در نظر گرفته مي شود. اين مدل بلاك شدن موقت است. شما به احتمال زياد از يك عمل در اينستاگرام بسيار زياد استفاده كرده‌ايد.

بلاك شدن با تاريخ

در اين مدل از بلاك شدن به شما تاريخي از زمان مسدود شدن پيج هم داده مي شود. اين بلاك تقريبا مشابه بلاك موقت مي باشد. در بلاك با تاريخ انقضا  اينستاگرام مي تواند شما را از 24 ساعت تا يك ماه نيز بلاك ‌كند. بين بسياري از كاربران ديده شده كه اگر در طول اين مدت قوانين را نقض كنند، مدت زمان بلاك هم بيشتر مي‌شود.

بلاك براي هميشه

يكي از سخت ترين بلاك ها اين مورد مي باشد. در اين مورد شما براي هميشه، يا براي يك مدت بسيار طولاني مسدود شده‌ايد. اين مدل از بلاك معمولا اتفاق مي‌افتد كه بخاطر زير پا گذاشتن قوانين اينستاگرام است.

براي رفع بلاك اينستاگرام چه كنيم؟

اكنون كه متوجه شديد چرا اكانت شما مسدود شده است، وقت آن رسيده است كه براي رفع انسداد اينستاگرام اقدام كنيد. راه هاي زيادي براي خروج از بلاك وجود دارد. در اينجا چند روش وجود دارد كه يكي از آنها در نهايت جواب مي دهد. با همين گزينه اول شروع كنيد و سپس بقيه موارد را نيز امتحان كنيد.

1. استفاده از يك دستگاه ديگر و نت سيم كارت

دلايل زيادي براي مسدود كردن يك حساب وجود دارد. ممكن است اينستاگرام IP شما را مسدود كرده باشد نه حساب شما را! سپس از تلفن همراه يا لپ تاپ ديگري (دستگاهي غير از دستگاه قبلي) استفاده كنيد. به خاطر داشته باشيد كه به جاي Wi-Fi، بايد از داده تلفن همراه استفاده كنيد.

2- از اينستاگرام بخواهيد بلاك شما را رفع كند

به محض مشاهده پيام بلاك بر روي صفحه، گزينه Tell Us را مشاهده خواهيد كرد. فشار دادن اين دكمه به اين معني است كه مي خواهيد رفع بلاك شويد.

3- ارسال گزارش به اينستاگرام

اگر هيچ يك از دلايل بلاك ذكر شده در بالا را انجام نداده ايد و بي گناه هستيد، آن را در اينستاگرام گزارش دهيد. صادقانه به اينستاگرام بگوييد كه كاري انجام نداديد. اينستاگرام به محض شناسايي شما را از حالت انسداد خارج مي كند. البته اگر كار اشتباهي انجام داديد حتما اين مرحله را امتحان كنيد!

3- متصل كردن اكانت اينستاگرام و فيسبوك بهم

با اتصال اينستاگرام به اكانت شبكه اجتماعي ديگري به اينستاگرام ثابت كنيد كه شما ربات نيستيد. در نهايت بايد به نحوي اعتماد اينستاگرام را جلب كنيم. براي اين كار به قسمت تنظيمات برويد. سپس به Account and Linked Account برويد. در اين قسمت شبكه هاي اجتماعي مختلفي مانند فيسبوك، توييتر و ... را مشاهده مي كنيد. يكي را انتخاب كنيد و اكانت اينستاگرام خود را به آن متصل كنيد.

4- ?? ساعت صبر كنيد تا بلاك اينستاگرام حذف شود

امكان حذف بلاك اينستاگرام بعد از 48 ساعت به خودي خود زياد است. درمان هر دردي صبر است. در نهايت شما بلاك شده ايد و سپس براي رفع آن اقدام مي كنيد.

5- تكميل اطلاعات پروفايل 

اگر اطلاعات قسمت پروفيل و حساب شما هنوز كامل نيست، در اسرع وقت آن را تكميل كنيد. گاهي اوقات اينستاگرام با ديدن يك نمايه ناقص فكر مي كند كه اين يك حساب جعلي است. به همين دليل است كه اين حساب را مسدود مي كند.

6- اينستاگرام را حذف و دوباره آنرا نصب كنيد

يكي از راه حل هاي رفع انسداد اينستاگرام حذف نصب و نصب مجدد است. مثلا وقتي كامپيوتر شما خاموش مي شود و يكبار خاموش مي شود! اگر هيچ يك از موارد بالا جواب نداد، اين را نيز امتحان كنيد. به هر حال به يك راه است كه گاهي اوقات جواب مي دهد.

براي استفاده از خدمات مناسب ميتوانيد از 2 وبسايت مطرح در اين زمينه نيز استفاده كنيد:

https://www.smmraja.com/

https://nicesmmpanel.com/

https://www.b-webdesign.org/dir-wowonder/read-blog/95983

https://gab.com/ahmedkhatrity/posts/108944152327560154

https://twitter.com/ahmedal03612913/status/1566660060234784770

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSchrWSJFXYWHO8vnYKJdJ3hRxFCDfN-qf8zWoBIKGtBwZJp7g/viewform

http://learn.tilgroup.ru/activity/p/697687/

https://www.pinterest.co.uk/pin/1014646991034996892

https://ello.co/seoalikhatri/post/nukjbsencrp_no3ume0xlw

http://y8space.com/activity-2/p/3962297/

https://sociallawy.com/story2190704/https-nicesmmpanel-com-instagram-followers-panel

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/346637/

https://www.deshraag.org/activity/p/513236/

https://www.acityexplored.com/activity/p/464408/

https://lessontoday.com/activity/p/2157945/

https://whatsondigest.com/activity/p/255349/

http://westernt2p.ca/activity/p/1109548/

https://bandochoi.com/activity/p/2175184/

http://www.bcsnerie.com/activity/p/2777116/

http://sqworl.com/60t1lo

http://prayercaresharenetwork.com/activity/p/735198/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۴:۲۳ توسط:saman موضوع:

آموزش بهترين زمان كاشت نهال انگور

آموزش بهترين زمان كاشت نهال انگور

انگور از محبوب‌ترين ميوه‌ها محسوب مي‌شود. دليل اين اهميت مي‌توان به طعم و مزه، تنوع و خواص فوق‌العاده‌اش اشاره كرد. از اين ميوه خوشمزه مي‌توان به‌صورت تازه و يا خشك استفاده كرد. از عصاره‌ي آن مي‌توان در تهيه‌ي انواع نوشيدني‌ها، سركه انگور، شيره انگور و ترشي انگور استفاده كرد. علاوه بر كاربردها، خواص درماني بسيار آن به اهميت استفاده از اين ميوه مي‌افزايد؛ بنابراين پرورش درخت انگور مي‌تواند پرسود باشد. در اين مقاله در مورد بهترين زمان كاشت نهال انگور آشنا خواهيد شد. پس چنانچه به فكر كاشت درخت انگور هستيد. تا پايان اين مقاله با آلفا نهال همراه باشيد.

كاشت درخت انگور

بايد توجه داشته باشيد كه درخت انگور در واقع گياهي قديمي است كه مردم كشور مصر در حدود 5 هزار سال پيش با آن آشنا شدند. اين ميوه بومي آسياي صغير و ايران است و امروزه هم به صورت وحشي و نيمه وحشي در اين مناطق مشاهده مي شود. انگور در واقع يك درختچه بالا رونده است كه با پيچك هاي خود خيلي راحت از درختان بالا مي رود و جالب است بدانيد كه درازاي اين درخت به 15 متر هم مي رسد. به طور كلي مي توان گفت كه يكي از عوامل مهم در پرورش و كاشت درخت انگور فضاي كافي براي رشدن اين درخت مي باشد و در هر مكاني كه درخت انگور را بكاريد بايد فضاي قابل استفاده زيادي داشته باشيد.

https://alphanahal.ir/خريد-نهال/

بهترين زمان كاشت نهال انگور

نهال انگور به سرماي شديد حساس است. از كاشت نهال انگور در سرماي شديد و دماي زير ? درجه اجتناب كنيد. ازاين‌رو بهترين زمان كاشت نهال انگور اوايل بهار قبل از باز شدن جوانه‌هاست. پس از كاشت نهال انگور روي آن سرپوش قرار دهيد. تا از بروز سرماي احتمالي مصون باشد. درصورتي‌كه بخواهيد درخت انگور را قلمه بزنيد براي جدا كردن قلمه‌ها فصل پاييز و در زمان خواب گياه اقدام كنيد؛ و در اوايل بهار آن‌ها را بكاريد.

زمان كاشت نهال انگور در ايران معمولا در اواخر زمستان تا اوايل بهار انجام مي‌شود. توجه كنيد كه نهال شما بايد قبل از پايان زمستان به ارتفاع ?? سانتي‌متري رسيده‌ و حداقل ? برگ داشته‌باشد

اگر قصد داريد كه نهال خود را از نهالستان‌ها خريداري كنيد، حتما هنگام انتخاب نهال ويژگي‌هاي بالا را درنظر بگيريد. نهالي با اين ويژگي‌ها داراي سيستم ريشه‌اي مناسب براي انتقال به زمين اصلي است. بعد از تهيه نهال بايد بهترين زمان كاشت نهال را انتخاب كنيد. نهال انگور بر خلاف درخت انگور، بسيار به سرما حساس است؛ پس در هنگام انتخاب زمان كاشت به اين موضوع بسيار دقت كنيد.

براي پيشگيري از سرمازدگي نهال، به سايت هواشناسي كشور مراجعه كنيد و دماي بيشينه و كمينه منطقه خود، در يك ماه آينده را ببينيد.

اگر در طول اين مدت احتمال يخبندان و دماهاي زير ? درجه در منطقه شما وجود دارد، زمان كاشت نهال انگور هنوز نرسيده است؛ پس از كاشت نهال خودداري كنيد. نهال را در داخل خانه (جايي كه زياد گرم نيست) نگهداري كنيد تا زمان مناسب براي كاشت آن فرابرسد.

بيوگرافي درخت انگور

وقتي كه درباره درخت انگور؛ صحبت مي‌كنيم، در واقع درباره ميوه‌اي حرف مي‌ زنيم كه در عين نام‌ آشنايي، از 600 گونه مختلف تشكيل شده و اگر هر روز با يك گونه آن آشنا شويم، باز هم حدود 2 سال طول مي‌كشد كه انواع گونه درخت انگور، را بشناسيم. جالب‌ تر آنكه تمام اين 600 گونه را مي‌توان به دو دسته‌ بي دانه و دو دانه تقسيم نمود. نام علمي انگور vinifera است كه سرده‌اي از خانواده انگورسانان يا Vitaceae به حساب مي‌آيد.

درختان انگور؛ از جمله خاص ترين و جز نوستالژي ترين درختاني مي باشند كه انسان به كاشت آن پرداخته و در تاريخ اساطيري جاي جاي جهان نيز كاشت درخت انگور، به صورت سند به ثبت رسيده است. ميوه grape Tree؛ ميوه‌اي آبدار و كوچك با پوستي نازك است كه داراي شيره فراوان و طعمي‌بين ترش تا شيرين (بسته به گونه آن) است.

درخت انگور؛ از جمله ميوه‌ هاي پر بركتي است كه از جزء به جزء آن استفاده‌هاي مختلف مي‌شود. ميوه انگور علاوه بر ميوه‌اي لذيذ و مفيد، مي‌تواند به مويز، كشمش، شيره انگور، ژله، مربا، آب انگور، شراب، سركه و.. تبديل شود. همينطور از روغن دانه انگور نيز به صورت خوراكي و بهداشتي استفاده‌هاي متنوعي مي‌شود. از برگ درخت انگور؛ دلمه برگ مو مي‌پزند و از پوست بدنه اصلي اين درخت نيز در موارد مختلفي استفاده مي‌شود. بنابراين كاشت درخت انگور، و پرورش اين ميوه يكي از پرسودترين محصولات كشاورزي است.

انواع درخت انگور ايراني و خارجي شامل چه ارقامي هستند

همانطور كه در ابتدا اشاره كرديم، انگور 600 گونه مختلف دارد و شناخت همه انواع آن كاري بسيار دشوار است. اما برخي ارقام تجاري و معروف آن كه در داخل ايران كشت مي‌شوند را مي‌توان برشمرد. برخي از ارقام خارجي انگور عبارتند از: انگور رد كارلت، انگور پرلت، انگور شامپاين، انگور بلك ويليام، انگور بلك سيدلس، انگور كريسمون، انگور وايت كارنت و

 

برخي ارقام ايراني معروف كاشت درخت انگور؛ نيز عبارتند از: انگور ياقوتي، عسگري، شمشيري، صاحبي، شصت عروس، مويز بي‌دانه، سياه سردشت، خليلي، ريش بابا، بي‌دانه سرخ، غزل اوزوم، كشمشي، شاهاني، لعل حسيني، چشم گربه‌اي، شيرازي، رازقي، تبرزه، الحقي و…

بهترين زمان كاشت نهال انگور سياه

انگور سياه داراي دانه‌هاي گرد، تعداد دانه‌هاي آن كم است آبدار و خوشمزه است؛ و در تهيه‌ي شيره‌ي انگور، آب انگور، آبغوره، سركه، كشمش و مويز استفاده مي‌شود. از خواص انگور سياه مي‌توانيم به تأثيرات آن بر آرامش اعصاب، پاك‌سازي معده و افزايش شير مادر اشاره كرد.

نهال انگور سياه دو تا سه ماه نياز به دماي ?-تا ??- درجه نياز دارد. بهترين زمان براي كاشت اين نهال فصل بهار يا اوايل تابستان است. درصورتي‌كه اين نهال در روزهاي باراني كاشته شود. براي نهال تازه كاشته شده شرايط مطلوبي است.

زمان كاشت نهال انگور ياقوتي

انگور ياقوتي داراي دانه‌هاي ريز به رنگ قرمز و خوشه‌هاي متراكم، زودرس و اولين انگوري است كه وارد بازار مي‌شود. اين انگور خواص زيادي دارد. براي رفع بيماري‌هاي آرتريت، روماتيسم مفصلي، سل، برونشيت، يبوست، بواسير، نقرس مفيد است. انگور ياقوتي نسبت با ساير ارقام انگور آنتي‌اكسيدان بيشتري دارد. وجود آنتي‌اكسيدان‌ها بدن را از اثرات مضر راديكال‌هاي آزاد محافظت مي‌كند؛ و موجب پيشگيري از سرطان مي‌شود. از مهم‌ترين خواص انگور ياقوتي مي‌توان به خون‌ساز بودن آن اشاره كرد.

انگور ياقوتي مقاومت بالايي نسبت به سرما دارد. اين درخت حدود ??? ساعت نياز سرمايي دارد. كاشت نهال انگور ياقوتي بايد در زمان مناسب انجام شود. در غير اين صورت نهال رشد خوبي ندارد و دچار آفت‌زدگي از ناحيه ريشه مي‌شود. بهترين زمان براي كاشت نهال انگور ياقوتي از اواسط پاييز تا اوايل بهار است.

زمان كاشت نهال انگورشاني

انگورشاني يا انگور شاهاني و يا انگور سياه سردشت از انگورهاي زودرس است. داراي دانه‌هاي گرد و درشت و پوست‌كلفت و رنگ آن قرمز مايل به سياه است. از اين نوع انگور در تهيه مويز، نوشيدني‌ها، آبميوه‌ها، شيره انگور، ترشي‌شاني و سركه‌شاني استفاده مي‌شود. همچنين انگورشاني خواص درماني زيادي دارد. به دليل داشتن آهن و فسفر براي درمان كم‌خوني و تقويت قدرت مغز و حافظه مؤثر است. مقدار زيادي ويتامين C دارد به تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند. حاوي مواد مغذي براي تقويت عضلات است. انگورشاني براي درمان انواع بيماري‌ها نظير بيماري‌هاي كبدي، قندي، سرطان نيز استفاده مي‌شود.

درخت انگورشاني در برابر سرماي شديد، گرماي تابستان، خشكي و كم‌آبي مقاومت بالايي دارد؛ و به همين علت در مناطق كم آب به‌صورت ديم كاشته مي‌شود. به‌طوركلي نياز به دو تا سه ماه سرماي زمستان(دماي ?-تا ??- درجه) دارد. بهترين زمان كاشت براي انگورشاني فصل بهار يا اوايل تابستان است.

زمان كاشت نهال انگور ديم

نهال انگور ديم از ارقام پيوندي است. اين نهال اصلاح‌شده و پربازده است؛ كه از سال اول به باردهي مي‌رسد. روش كاشت ديم براي اين نهال استفاده مي‌شود. در اين روش از حداقل آب استفاده مي‌شود. آب بين درختان جاري مي‌شود و به سمت ريشه هدايت مي‌شود.

انواع نهال انگور ديم عبارتند از: نهال انگور ديم ژنوتيپ، نهال انگور ديم اصلاح‌شده، نهال انگور ديم زودبازده، نهال انگور ديم مقاوم به سرما، نهال انگور ديم شناسنامه‌دار

بهترين زمان براي كاشت نهال انگور ديم در مناطق با زمستان ملايم اواسط پاييز است. درصورتي‌كه در منطقه شما زمستان همراه با يخبندان شديد باشد. زمان مناسب براي كاشت درخت انگور اواخر زمستان است. براي افزايش ظرفيت نگهداري آب در خاك و حفظ رطوبت خاك در زمان كاشت نهال از خاك‌برگ، كود دامي، مالچ و پوكه‌هاي معدني استفاده كنيد.

زمان كاشت نهال انگور گلداني

زمان كاشت نهال انگور گلداني در مناطق سردسير در بهار تا اوايل تابستان است. ولي در مناطق گرمسير اوايل زمستان براي كاشت مناسب است. كاشت انگور از طريق قلمه امكان‌پذير است. ولي پيشنهاد مي‌شود از نهال‌هاي ريشه‌دار استفاده كنيد تا درصد موفقيت افزايش يابد.

كاشت نهال

و حالا نوبت به كاشت نهال در زمين مي رسد. نهال را مي توان در اواخر پاييز يا اواخر زمستان تا فروردين كاشت. براي مناطق سردسير اواخر زمستان تا اوايل بهار مناسب تر است.

نهال ها را از افراد يا موسسات معتبر و استاندارد تهيه كنيم. بسياري از نهالستان هاي ايران فاقد استانداردهاي لازم اند. نهال ضعيف يا مشكل دار، باعث بالا رفتن هزينه ها و كاهش توليد مي شود.

در زمان جابه جايي نهال بايد حواسمان جمع باشد كه ريشه هاي آن در معرض هوا قرار نگيرد.

لازم است كه پس از كاشت، نهال ها را فورا آبياري كرد.

فاصله گذاري

اين كه نهال ها را به چه فاصله اي از هم بكاريم به خيلي چيزها بستگي دارد. شرايط آب و هوايي، حاصلخيزي خاك، آب قابل دسترس، نوع رقم انگور، سيستم تربيتي و نحوه ي هرس كردن از جمله ي اين عوامل اند.

بوته ها در خاك هاي عميق تر و حاصلخيزتر رشد بيشتري دارند پس بهتر است كه فاصله ي آن ها بيشتر و در خاك هاي كم عمق و ضعيف، فاصله را كم تر در نظر بگيريم. در كاشت ديم، فاصله بين بوته ها را بيشتر مي گيريم تا ريشه ها فضاي كافي براي جذب آب و املاح از زمين را داشته باشند.

در كشت آبي به طور ميانگين فاصله ي بين رديف ها بين 3 تا 3.5 متر و فاصله بين دو بوته در يك رديف را 2 تا 2.5 متر مي گيريم. اما در كشت ديم اين مقدار بسته به ميزان بارش باران از 4 تا 7 متر متغير است.

چاله كاشت

براي كاشت نهال چاله اي حفر مي كنيم. اندازه اين چاله به نوع رقم انگور و نوع خاك بستگي دارد. به طور ميانگين مي توانيم ابعاد چاله را 50 * 100 * 120 سانتي متر در نظر بگيريم. معمولا چاله هايي كه براي كشت ديم استفاده مي شود را بزرگ تر در نظر مي گيرند.

معمولا در كاشت آبي، مقداري كمپوست داخل چاله مي ريزند. نهال را جوري درون خاك قرار مي دهيم كه چند جوانه (بيش از 2) درون خاك باشد.

در كاشت ديم، شيب بندي زمين بسيار مهم است. اين شيب بندي بايد به صورتي باشد كه حداكثر مقدار آب باران را به سمت ريشه بوته هدايت كند. سطح چاله در اين نوع كشت بايد كمي پايين تر از زمين اطراف باشد.

آبياري

بايد توجه كنيد كه هر چه هواي محيط كشت گرم تر شود گياه هم نياز به آبياري بيشتري دارد و ريشه هاي اين گياه اغلب در خاك هاي مختلف تا عميق زيادي رشد مي كند. بهتر است بدانيد كه آب مورد نياز گياه بسته به عامل گرما متغير است. مثلا براي يك منطقه سردسير كه تابستان هاي گرم دارد به 500 ليتر آب نياز است ولي اين در حالي است كه مناطق خيلي گرم به حدود 1350 ميلي ليتر آب براي رشد نياز است.

آب و هوا

بايد بدانيد كه در آب و هواي ملايم تابستاني انگورهاي زودرس در صورتي كه در شيب هاي جنوبي قرار بگيرند مي توانند محصول بدهند. اين گياه به سرماي شديد هم اهميتي نمي دهد و تنها برخورد بادهاي شديد مي تواند اين گياه را نابود كند. به صورت كلي مي توان گفت كه بوته انگور در فصل بهار به محض اينكه هوا گرم و آفتابي شود و درجه موجود در هوا به بيش از 10 درجه بالا صفر برسد رشد خود را شروع مي كند.

شايع ترين بيماري و آفات درخت انگور كدامند؟

شايع‌ترين آفات درخت انگور، آفت زنجره مو و كرم خوشه خوار انگور هستند كه مي‌توانند همه ساله به درخت شما حمله كرده و آسيب‌هاي زيادي به آن وارد نمايند. از بيماري‌هاي رايج درخت انگور؛ نيز مي‌توان به گال طوقه (بيماري سرطان ريشه و ساقه مو) ، سفيدك پودري انگور، سفيدك كركي (داخلي) انگور، ويروس برگ بادبزني، پوسيدگي سياه مو، سفيدك سطحي انگور و پوسيدگي خاكستري انگور اشاره كرد كه هر يك از اين بيماري‌ها راه‌هاي مبارزه خاص خود را دارند.

چند نوع هرس داريم و هرس درخت انگور چگونه انجام مي شود؟

هرس درخت انگور؛ به منظور تربيت شاخه‌ها و جهت‌دهي آن‌ها در مسير صحيح رشد انجام مي‌گيرد و معمولاً درختان انگور از سال سوم به بعد نياز به هرس خواهند داشت. زمان مناسب هرس درخت انگور؛ فصل زمستان است و دماي مناسب براي اين كار، دمايي بالاتر از 5 درجه سانتي‌گراد خواهد بود. همينطور مي‌توان هرس را به فصل بهار و زماني كه درختان انگور شروع به شكوفه زدن مي‌كنند موكول كرد كه البته در آن صورت بايد سريع وارد عمل شويد و پيش از رشد شكوفه‌ها بر روي شاخه‌هاي كهنه، نسبت به هرس كامل درخت اقدام نماييد.

دستورالعمل و زمان برداشت انگور

ارديبهشت ماه يعني وقتي كه خوشه ها با چشم قابل ديدن هستند بايد درختاني را كه داراي تعداد زيادي خوشه هستند را بچينيد تا ديگر خوشه ها از نظر غذايي دچار كمبود نشوند و مرغوبيت لازم را داشته باشند. بايد توجه كنيد كه براي تسريع در رسيدن انگور و خوشه هاي ديررس بايد برگ هايي را كه روي شاخه ها قرار دارند را جدا كنيد زيرا اين برگ ها مانع از رسيدن نور مستقيم خورشيد و گرما به انگور مي شوند.

بايد توجه كنيد كه در موقع برداشت انگورها بايد خوشه ها را از محل چسبندگي جدا كنيد و توصيه مي شود براي انجام دادن اين كار از قيچي استفاده كنيد تا حبه ها له نشوند. بايد دقت كنيد كه در روند برداشت بايد تنها خوشه هاي رسيده را بچينيد و چيدن خوشه هاي نارس را به بعد موكول كنيد زير بعضي از واريته ها همه خوشه هايشان در آن حد رشد نمي كنند و لازم است تا انگورهاي آن را چند بار بچينيد.

https://alphanahal.ir/grape-seedlings/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۷:۲۹ توسط:saman موضوع:

كارايي گوشت كوب برقي چيست؟

صفر تا 100 آنچه بايد درباره انواع گوشت كوب برقي بدانيد؟

اگر قصد خريد بهترين مارك گوشت كوب برقي را داريد ما در اينجا انواع گوشت كوب برقي مولينكس، فلر و پارس خزر را با يكديگر بررسي خواهيم كرد و به تمامي سوالات شما درباره بهترين مارك، گوشتكوب برقي، طرز استفاده، كارايي و قدرت آن جواب خواهيم داد.

g2_a4q.jpg

صراط: گوشتكوب برقي ها امروزه در مدل ها و مارك هاي بسيار متنوعي در بازار وجود دارد كه دانستن نكات مهم در انتخاب و خريد آن حائز اهميت است از همين رو  پيش از آنكه به بررسي برندها، طرز استفاده و بسياري از سوال هاي ديگر شما راجع به اين محصول پركاربرد پاسخ بدهيم در ابتدا بايد بدانيد كه انواع گوشت كوب برقي فلر، مولينكس و پارس خزر به دو دسته اصلي تقسيم مي شود.

تك كاره: همان طور كه از نامش نيز پيداست اين دسته از محصولات تنها داراي يك عملكرد مي باشند و فاقد لوازم جانبي و يا قابليت هاي كاربري ديگر است، البته لازم به ذكر است كه در برخي از مدل هاي گوشتكوب برقي تك كاره شما يك ليوان مدرج را در اختيار خواهيد داشت كه اين امكان را براي شما فراهم مي‌ سازد تا از آن براي آماده سازي و تركيب مواد غذايي خود استفاده كنيد.

چند كاره: اين دسته از محصولات مي توانند چند عملكرد را تنها در يك دستگاه براي شما فراهم كنند شما در انواع گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر، گوشت كوب برقي فلر و مارك هاي متنوع ديگر نيز مي توانيد بر اساس نياز خود مدلي را انتخاب كنيد كه بتواند كار يك خردكن، رنده، همزن، رب ساز، پوره كن و غيره را در اختيار شما بگذارد و همان طور كه از نامش پيداست گوشت كوب برقي چند كاره يا همه كاره محسوب مي ‌شود و مي ‌تواند با تنوع در كارايي به شما در تهيه تنوع بيشتري از مواد غذايي كمك كنند.

گوشت كوب برقي تك كاره يا چندكاره؟

اگر قصد خريد اين محصول را داريد حتما براي شما نيز اين سوال مطرح مي شود كه بهتر است يك مدل تك كاره و يا چندكاره را انتخاب كنيد؟ در جواب اين سوال بايد بگوييم يك كاره و يا چند كاره بودن دستگاه تاثيري بر كيفيت آن ندارد و اين موضوع كاملا بستگي به نياز شما دارد اگر به طور مثال همزن و يا خردكن در منزل خود نداريد ما به شما پيشنهاد مي كنيم يك مدل چند كاره را براي خود انتخاب كنيد، اما چيزي كه در زمان خريد بايد به اين موضوع دقت كنيد كه شما به آساني بتوانيد سري هاي آن را عوض كنيد و توجه داشته باشيد كه هرچه تعداد عملكرد گوشت كوب برقي شما بيشتر باشد مسلما سري و لوازم جانبي آن نيز بيشتر بوده و فضاي بيشتري را اشغال مي كند و شما هزينه بيشتري را براي خريد آن بايد صرف كنيد در صورتي كه ممكن است برخي از كارايي هاي آن براي شما استفاده چنداني نداشته باشد.

در ادامه اين متن شما پاسخ سوالات زير را دريافت خواهيد نمود:

  • بهترين مارك گوشت كوب برقي كدام برند است؟
  • گوشت كوب برقي چند وات خوبه؟
  • كارايي و طرز استفاده از گوشتكوب برقي و اينكه به زباني ساده تر گوشت كوب برقي چيكار ميكنه؟
  • غذاساز بهتره يا گوشت كوب برقي؟

 

گوشت كوب برقي چه ماركي خوبه؟

انتخاب هر دستگاهي از ماركي معتبر مسلما مي ‌تواند يكي از اركان مهم در زمان خريد محسوب شود، اگر بخواهيم به شما از بهترين مارك گوشتكوب برقي خارجي و ايراني بگوييم، مي‌ توانيم به ترتيب در ميان تنوع برندهايي كه در بازار وجود دارد به گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس به عنوان برندهاي خارجي و به گوشت كوب برقي پارس خزر به عنوان يك برند ايراني اشاره كنيم، اين سه برند معتبر با داشتن كيفيت بالا در ساخت، تنوع مدل‌، قيمت هاي مناسب و داشتن خدمات پس از فروش در ايران جايگاه بسيار ويژه‌ اي را در بازار كشورما دارا هستند.

شايد در ابتدا ساختار كلي اين دستگاه ساده به نظر برسد اما آيتم هاي بسياري (همچون وزن، جنس تيغه ها، تنظيمات سرعت، خوش دست بودن، قدرت چرخش، توان موتور، لرزش كم و غيره) به بالا بردن سطح كيفيت عملكرد در طول عمر دستگاه حائز اهميت است، مواردي كه در برندهاي معتبر به صورت دقيق تري بدان توجه شده است، به همين منظور پيشنهاد مي كنيم براي خريد اين دستگاه پركاربرد و حرفه اي حتماً به سراغ برندهاي معتبر برويد و اگر ما از اين سه برند به عنوان بهترين مارك ها در بازار نام مي بريم اين بدان معني نمي باشد كه مارك هاي ديگر الزاما خوب نيستند، بلكه كه اگر شما يكي از مدل ها را در ميان برندهاي گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس، بوش و گوشت كوب برقي پارس خزر را انتخاب كنيد علاوه بر كيفيت ساخت و عملكرد باكيفيت، توازن منطقي قيمت و كارايي اين امكان را به شما مي دهد تا خدمات و قطعات اصلي كالايتان را پس از خريد بسيار ساده تر در ايران در دسترس و اختيار داشته باشيد، چراكه مسلماً اگر به كوچك ترين ايتمي در ايران احتياج داشته باشيد و نتوانيد آن را تهيه كنيد، دستگاه شما حتي اگر از بهترين مارك دنيا باشد و مشكلي براي آن پيش آيد امكان استفاده آن را برايتان سلب خواهد شد.

 گوشت كوب برقي چند وات خوبه؟

اين دسته از كالاها عمدتاً قدرت موتوري از 350 وات به بالا دارند و شما براي انتخاب آنكه بدانيد قدرت موتور چند وات اين دستگاه را بايد انتخاب كنيد، در وهله اول توجه فرماييد كه اگر مدل دستگاه خود را از ميان مارك هاي معتبري همچون گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس و گوشت كوب برقي پارس خزر انتخاب كنيد مسلماً قدرت موتور آنها به گونه اي مهندسي تعيين شده است كه مي تواند با توجه به ساختار طراحي اش كارايي لازم را با كيفيتي منطقي در اختيارتان بگذارد و به طور قطع هرچه توان آن بيشتر باشد مواد سخت تر را آسان تر مي تواند هم بزند و فشار كمتري به موتور دستگاه وارد مي شود و همين موضوع مي تواند در طول عمر آن تاثير زيادي داشته باشد.

اما به اين نكته نيز توجه كنيد كه در مدل هاي تك كاره الزام بالا بودن قدرت وات موتور به نسبت مدل هاي چندكاره كمتر است به زباني ساده تر اگر به دنبال انتخاب مدلي چند كاره مي گرديد در صورتيكه هزينه در نظر گرفته شما، اين امكان را فراهم مي نمايد تا قدرت موتور دستگاهتان را بالاتر انتخاب كنيد، حتماً اين كار را انجام دهيد؛ دليل اين پيشنهاد هم اين است كه وقتي شما به عنوان مثال از همزن، خردكن دستگاه نيز استفاده مي كنيد، تعداد بارهاي روشن كردن دستگاه و همچنين نوع كارايي ها افزايش مي بايد و براي ماندگارتر ماندن قدرت موتور و اينكه فشار كمتري به دستگاه وارد شود انتخاب با وات بالاتر به نسبت اولويت دارد.

نكته در بسياري از برندهاي گوشتكوب برقي تقلبي (غيراصلي) و متفرقه، دستگاه شما قدرت موتوري كاملاً اسمي دارد، در صورتي كه در برندهاي معتبر شما اگر قدرت موتور 350 وات يا 800 وات را در اختيار داشته باشيد قطعاً تا همان ميزان قدرت ذكر شده و قدرتي واقعي را در اختيار خواهيد داشت، ساده ‌تر بگوييم در بسياري از موارد يك دستگاه 500 وات در برندهاي معتبري همچون؛ گوشت كوب برقي فلر مولينكس، بوش و يا پارس خزر قدرتي بسيار بيشتر از 500 وات برندهاي متفرقه دارد پس ذهن خود را به نسبت اعداد اسمي هوشيار كنيد.

 

كارايي گوشت كوب برقي چيست؟

در هنگام خريد اين دستگاه مسلما به اينكه گوشت كوب برقي چي كار مي كنه و براي چه استفاده مي شود فكرخواهيد كرد، براي درك بهتر مي ‌توانيم با مثال هاي به شرح زير همراه شما باشيم تا شما عزيزان بتوانيد با دانستن قابليت و كاربردهاي اين محصول، انتخاب راحت تري داشته باشيد. لازم به ذكر است فرقي نمي كند كه شما گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر، بوش و يا گوشت كوب برقي پارس خزر را انتخاب كنيد چراكه عملكردي كاملاً يكسان را در اختيار خواهيد داشت (برخي از ويژگي ها به عنوان مثال همچون رنده به اين مورد برمي ‌گردد كه شما يك دستگاه چند كاره را با اين قابليت براي خود انتخاب نموده ايد يا خير)

  • تهيه انواع پوره سيب زميني، ميوه جات، ميكس سوپ و ...
  • تهيه مواد اوليه براي غذاهاي همچون كوكو، شامي، كتلت و غيره
  • خرد كردن يخ در مدل هايي كه تيغه هاي مخصوص يخ را به همراه دارند
  • استفاده از گوشت كوب برقي براي تهيه غذاهايي كه نياز به له شدن دارند همچون حليم يا كشك
  • درست كردن انواع آبميوه، تركيب ميوه جات و مواد خوراكي ديگر با مايعات به عنوان مثال آب طالبي، شيرموز، ويتامينه و غيره
  • خرد كردن مواد غذايي مانند پياز يا سبزيجات (براي دستگاه هايي كه خردكن را دارد قابليت خرد خشكبار و مواد سخت و نرم مهيا مي باشد)
  • تهيه تركيبات كيك و شيريني ازجمله به هم زدن تخم مرغ و تكميل شدن اين قابليت در مدل هايي كه همزن بالني را نيز به همراه دارند.

مي‌ بينيد كه تنوع زيادي در كارايي هاي اين دستگاه براي شما مهيا است، شما با استفاده از اين دستگاه كم حجم، سبك و كوچك مي توانيد از يك دستيار آشپزخانه كاملا حرفه اي كمك بگيريد، در همينجا اين سوال براي شما پيش مي آيد زماني كه اين دستگاه اين همه كار را انجام مي دهد پس چه فرقي با غذا ساز ها دارند در ادامه به اين مورد پاسخ مي دهيم.

غذاساز بهتره يا گوشت برقي

در ابتدا بايد اشاره كنيم كه شما با انتخاب و خريد گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر در تنوع مدل هايش در حقيقت مي توانيد كارايي هاي بسيار نزديكي به دستگاه غذاساز را در اختيار داشته باشيد و چيزي كه اينجا حائز اهميت است اين است كه اگر شما بخواهيد خيلي حرفه اي يا به عنوان يك كار در منزل به تهيه كيك و شيريني و... بپردازيد حتما به سراغ خريد غذاساز برويد اما براي بسياري از كاربران كه مي خواهند براي كارهاي روزمره خود انتخابي داشته باشند قطعا خريد گوشت كوب برقي تك كاره يا چند كاره پيشنهاد مي شود.

 مزايا و تفاوت گوشت كوب برقي و غذاساز

  • در بيشتر مدل هاي غذاساز شما داراي انواع رنده، ديسك هاي برش هستيد كه تعداد آنها بستگي به مدل غذاساز شما دارد از طرف ديگر غذاسازها مي توانند داراي آبميوه گيري، مخلوط كن، چرخ گوشت و ديگر كارايي ها باشند.
  • قيمت گوشت كوب هاي برقي حتي در بهترين مارك ها از جمله (گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر يا گوشت برقي پارس خزر و بوش) به مراتب ارزان تر از غذاسازها هستند.
  • طرز استفاده و تعويض قطعات غذاساز ها به نسبت اين دستگاه تا حدي زمان بر تر و مشكل تر است.
  • غذاسازها جاي بسيار بيشتري براي نگهداري مي خواهند
  • شستشوي غذاسازها در هر بار استفاده مستلزم داشتن زمان بيشتري است.
  • وزن غذاسازها به مراتب بيشتر و جابه جايي انها در هر بار استفاده مشكل تر خواهد بود در صورتيكه انواع گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر، گوشت كوب برقي فلر و در كل اين محصول در برندهاي ديگر نيز بسيار جمع و جورتر، سبك تر و داراي استفاده بسيار آسان تري هستند.

با توجه به آنچه ذكر نموديم اگر مي خواهيد كاربري عادي، ساده و راحت تري داشته باشيد در خريد گوشت برقي شك نكنيد چراكه در بسياري از موارد افراد غذاسازها را مي خرند و زمان بر بودن و جابه جايي يا حتي استفاده مكرر برايشان سخت مي شود و ديگر حوصله كار با آنها را نخواهند داشت و همين امر باعث مي شود به مرور زمان كنار رفته و به يك وسيله بي مصرف در آشپزخانه تبديل شود، البته در همين جا مجدد تاكيد مي كنيم كه اين مورد را رد نخواهيم كرد كه براي افرادي كه استفاده هاي سنگين دارند غذاسازها انتخاب بهتري است.

طرز استفاده از گوشت كوب برقي

نحوه استفاده گوشتكوب برقي ها بسيار ساده هستند تنها كافي است قبل از روشن كردن سري را به صورت مناسب به بدنه دستگاه خود متصل كنيد و با زدن آن به برق و بنا به مدل انتخابي تان درجه تنظيم سرعت عملكرد را انتخاب و كار با دستگاه را آغاز كنيد و اگر دستگاه شما در مدلي چند كاره بود نيز به همين ترتيب مي ‌توانيد قطعات ديگر همراه كالاي خود را مورد استفاده قرار دهيد، واقعا به همين سادگي!!!  بله طرز استفاده بسيار آسان، تعويض قطعات با سرعت بسيار بالا و شستشوي سريع توانسته نظر كاربران زيادي را به خود جلب كند البته اين موارد در برندهاي مطرح همچون گوشت كوب برقي پارس خزر به عنوان يك برند ايراني و گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر به عنوان برندهاي خارجي با رنج قيمتي متوسط به خوبي رعايت شده و استفاده از آنها بسيار راحت و آسان است، در آخر ما به شما پيشنهاد مي كنيم براي مقايسه و اطلاع از اخرين قيمت گوشتكوب برقي مولينكس، فلر و پارس خزر و ديگر برندهاي مطرح به فروشگاه تخصصي لوازم خانگي 20 بخر و يا سايت ديجي كالا به عنوان بزرگترين فروشگاه آنلاين مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۵۶ توسط:saman موضوع: