دل شكسته دل شكسته .

دل شكسته

شرايط دريافت ويزاي توريستي كانادا

شرايط دريافت ويزاي توريستي كانادا

 

 

ويزاي توريستي كانادا، مجوز ورود شما به اين كشور است و با هر عنوان و هدفي كه بخواهيد وارد خاك اين كشور شويد، بايد ويزاي توريستي دريافت كنيد.

 

ويزاي توريستي چيست؟

شهروندان برخي كشورها براي رفت‌وآمد به كانادا نيازي به اخذ ويزا ندارند كه اين موضوع ممكن است به‌علت اعتبار بالاي كشور مبدا و يا توافق‌نامه‌اي باشد كه دو كشور با يكديگر دارند. اما ساكنان عموم كشورها مانند ايران، براي وارد شدن به كانادا نياز به دريافت ويزا دارند. اگر ورود شما به كشور كانادا به نيت كار، تحصيل و… نباشد، ويزايي كه براي اقامت موقت به شما تعلق مي‌گيرد، ويزاي توريستي كانادا يا همان Visitor visa ناميده مي‌شود.

ويزاي توريستي كانادا، در واقع يك ويزاي عمومي است كه قبل از سفر به اين كشور، بايد دريافت كنيد؛ حتي اگر هدف از سفر به كانادا، كاري و تحصيلي باشد باز هم براي ورود، به اين ويزا نياز داريد.

 

شرايط ويزاي توريستي كانادا

ويزاي توريستي كانادا با وجود اينكه براي اقامت موقت صادر مي‌شود، اما شرايط و ضوابطي دارد كه تنها با متعهد بودن به آن‌ها موفق به دريافت اين نوع ويزا خواهيد شد. اين شرايط عبارتند از:

  • داشتن حمايت معتبر در كانادا و دعوتنامه
  • اخذ گواهي عدم سوء پيشينه
  • داشتن تمكن مالي براي ساپورت هزينه‌هاي طول سفر
  • ارائه آزمايشات پزشكي (در برخي موارد)
  • تعهد براي ترك كانادا پس از اتمام سفر در زمان محدود
  • تعهد به عدم پيگيري براي استخدام در كانادا در طول سفر
  • تعهد به عدم ارتكاب اقداماتي كه امنيت ملي كانادا را خدشه دار كند
  • تعهد به پيروي از قوانين كشور كانادا مادامي كه در آن‌جا حضور داريد

 

انواع ويزاي توريستي كانادا

ويزاي توريستي كانادا سه نوع مختلف دارد، اعم از؛ سينگل(يكبار ورود)، مولتيپل(چندبار ورود) و سوپر ويزاي والدين. در اين بخش قصد داريم به طور مفصل هر يك از اين ويزاهاي توريستي را بررسي كرده و شرايط اخذ هر كدام را توضيح دهيم.

ويزاي سينگل انتري (يكبار ورود)

ويزاي سينگل كانادا، مناسب افراديست كه مي‌خواهند تنها يك‌بار و با هدف بازديد تفريحي يا رسمي از يك مكان، و يا شركت در يك رويداد خاص در كانادا حضور داشته باشند.

از لحظه‌ي اخذ اين ويزا تا قبل از منقضي شدن تاريخ پاسپورت، مي‌توانيد يك‌بار وارد كانادا شويد. نكته اينجاست كه به محض خروج از خاك كانادا، ويزاي شما منقضي مي‌شود و براي ورود دوباره، نياز به اخذ مجدد ويزاي توريستي كانادا داريد.

 

سوپرويزاي والدين

اين ويزا به والدين و پدربزرگ و مادربزرگ‌هاي شهروندان كانادايي تعلق مي‌گيرد‌. سوپر ويزا در واقع يك ويزاي مولتيپل است كه مجوز هر بار اقامت در كانادا ? سال و مدت اعتبار آن ?? سال خواهد بود. اگر مي‌خواهيد اطلاعات دقيقتري درباره‌‌ي آن كسب كنيد، حتما سري به مقالهي سوپر ويزاي والدين  بزنيد.

 

زمان اعتبار ويزاي توريستي كانادا

همانطور كه پيش از اين اشاره كرديم، اعتبار هر يك از ويزاها تا حدودي با يكديگر متفاوت است. اعتبار سوپر ويزاي توريستي كانادا و البته مولتيپل ويزا، تا زمان پايان اعتبار پاسپورت شماست امّا اعتبار ويزاي سينگل، اگر چه باز هم به اعتبار پاسپورت شما بستگي دارد امّا با ورود شما به خاك كانادا و خارج شدن از آن، ويزاي شما بي اعتبار خواهد شد و در صورت نياز به سفر مجدد به كانادا، بايد براي اخذ ويزاي توريستي اقدام كنيد.

 

هزينه‌ي ويزاي توريستي كانادا

اگر قصد داشته باشيد كه به كمك تيم مهاجرتي گلچين اقدام كنيد، هزينه‌ي ويزاي توريستي كانادا، معادل 550 دلار خواهد بود كه بخشي از آن به سفارت خانه پرداخت مي‌شود. اين مبلغ شامل هزينه بررسي مدارك ويزا، انگشت نگاري و هزينه پيكاپ مي باشد.

 

 

عنوان

هزينه مورد نياز

بررسي مدارك

100 دلار

انكشت نگاري

85 دلار

پيكاپ

500 هزار تومان

 

 

مراحل اخذ ويزاي توريستي كانادا

پيش از اقدام به اخذ ويزاي توريستي كانادا، بهتر است اطلاعات تكميلي درباره‌ي نقشه راه دريافت آن داشته باشيد تا در اين مسير دچار سردرگمي نشويد. در اين بخش همه‌ي مراحل دريافت ويزاي توريستي كانادا، عنوان شده است و با مطالعه‌ي آن مي‌توانيد ضمن آشنايي با اين مراحل، توانايي خود را نيز امكان سنجي كنيد.

 

ارائه‌ي درخواست

متقاضياني كه براي ورود به كانادا به ويزاي توريستي نياز دارند، مي‌توانند از سه طريق آنلاين، ارسال درخواست به صورت كاغذي و از طريق پست يا حضوري در مركز درخواست ويزا (VAC) درخواست دهند. اگر به‌صورت خانوادگي سفر مي‌كنيد، هر يك از اعضاي خانواده، از جمله فرزندان تحت تكفل، بايد درخواست خود را جداگانه تكميل و ارسال كنند. با اين حال، مي‌توانيد همه‌ي درخواست‌ها را با هم ارسال كنيد.

 

مراجعه به مركز جمع‌آوري اطلاعات بيومتريك

ممكن است از متقاضيان خواسته شود كه اطلاعات بيومتريك را در درخواست خود لحاظ كنند. در اين صورت، متقاضي بايد اثر انگشت و عكس پرسنلي خود را در يك مركز جمع‌آوري اطلاعات بيومتريك، كه معمولا بخشي داخل سفارت كانادا در ساير كشورهاست، ثبت نمايد. اطلاعات بيومتريك را مي‌توان پس از ارسال درخواست ويزاي توريستي، زماني كه از شما خواسته شد، يا هم‌زمان با ثبت درخواست حضوري در مركز درخواست ويزا (VAC) ارائه كرد.

پيكاپ

در نهايت شما بايد به همراه پاسپورت به يك دفتر VAC مراجعه كنيد تا طي يك فرآيند تقريبا يك هفته‌اي، ويزاي شما به پاسپورتتان الصاق شود‌.

 

مدارك لازم جهت اخذ ويزاي توريستي كانادا

قبل از شروع مراحل پارت قبلي، پيشنهاد مي‌كنيم همه‌ي مدارك مورد نياز خود را براي اخذ ويزاي توريستي كانادا تهيه و تنظيم كنيد تا در هنگام پيشبرد مراحل، به چالش نخوريد. موارد زير مهمترين مداركي هستند كه به آن‌ها نياز خواهيد داشت.

  • يك قطعه عكس
  • پاسپورت با حداقل يك سال اعتبار
  • پاسپورت‌هاي قبلي كه مهر ويزا دارند
  • ترجمه سند ازدواج
  • مجوز خروج براي افراد زير 18 سال (و بانوان)
  • نامه تمكن مالي مهر شده
  • گواهي اشتغال به تحصيل براي محصلين
  • فرم درخواست ويزا
  • ترجمه رزومه و مدارك
  • ترجمه شناسنامه
  • كارت ملي و مدارك هويتي
  • سند ملكي

 

 

منبع: گلچين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۷:۰۱ توسط:saman موضوع:

از عرق گشنيز و تاثير آن در تغذيه سلامت و پاكسازي بدن چه مي دانيد

عصاره گشنيز يكي از محبوب ترين عصاره هاي گياهي است كه در طب سنتي استفاده مي شود. عرق گشنيز خواص زيادي دارد. طبيعت گشنيز خنك و خشك است. آب گشنيز حاوي ويتامين هايي از جمله ويتامين A، B6 و C، مواد معدني مانند آهن، منيزيم، كلسيم، پتاسيم و فيبر است. از خواص عرق گشنيز مي توان به مواردي مانند كاهش قند خون و كاهش وزن اشاره كرد. در زير به بررسي برخي از خواص عرق گشنيز و تاثير آن ها در داشتن تغذيه سالم و اصولي مي پردازيم.

مجله ما در اين مقاله كه مربوط به عرق گشنيز است، مواردي مانند عرق گشنيز و سلامت پوست، عرق گشنيز و خواص ضد سرطاني آن، عرق گشنيز و درمان ديابت، عرق گشنيز و تقويت كننده حافظه و عرق گشنيز براي سرماخوردگي و سينوزيت را بررسي مي كند. عرق گشنيز، درمان غلظت خون، عرق گشنيز، درمان ميگرن، عرق گشنيز، بهبود اعصاب و روان، عرق گشنيز براي كاهش وزن و در نهايت به بررسي عوارض عرق گشنيز مي پردازيم.

 

 

خواص عرق گشنيز

 

آب گشنيز عصاره گياهي است كه خواص دارويي زيادي دارد. از خواص عرق گشنيز مي توان به مواردي مانند بهبود عملكرد كبد، افزايش سطح انرژي، رفع خستگي، درمان زخم هاي دهان، بهبود و درمان كم خوني، محافظت از مجاري ادراري از عفونت ها، درمان آرتروز و جلوگيري از ريزش مو اشاره كرد. در زير به بررسي برخي از خواص آب گشنيز مي پردازيم.

 

عرق گشنيز داراي خواص ضد سرطاني است

 

عرق گشنيز حاوي تركيباتي است كه براي سلامت پوست بسيار مفيد و موثر است. مصرف آب گشنيز مي تواند انواع سرطان پوست را درمان كند. براي بهره مندي از خواص ضد سرطاني آب گشنيز بايد مقداري آب گشنيز را با روغن گل رز مخلوط كرده و روي ناحيه آسيب ديده بماليد و ماساژ دهيد.

در بخش طب سنتي مجله سلامتي و تندرستي سبزينه راه در اين باره بيشتر خواهيد خواند.

 

عرق گشنيز و سلامت پوست

 

گفتيم كه آب گشنيز حاوي تركيبات مفيد و موثري براي سلامت پوست و پوست است. رگ گشنيز درخشندگي درخشاني مي دهد. استفاده از عرق گشنيز گزينه خوبي براي داشتن پوستي صاف و درخشان بدون چين و چروك است. براي بهره مندي از خواص آب گشنيز براي پوست بايد صد و پنجاه متر مكعب آب گشنيز، ده گرم عرق گشنيز و ده گرم اسطوخودوس را مخلوط كرده و به مدت پانزده دقيقه روي آتش بگذاريد تا خيس بخورد. اين مخلوط را از صافي رد كنيد و بعد از خنك شدن عسل و روغن زيتون را اضافه كنيد. اين مخلوط را روي پوست خود بماليد و متوجه نتايج آن در روشن شدن و شادابي پوست خود شويد. يكي ديگر از فوايد عصاره گشنيز براي پوست، درمان جوش هاي سر سياه است. براي بهره مندي از آب گشنيز كافي است يك قاشق غذاخوري آب گشنيز را با دو قاشق غذاخوري آبليمو مخلوط كنيد و روي صورت خود بماليد و بگذاريد يك ساعت روي صورتتان بماند.

 

بعد از يك ساعت صورت خود را بشوييد و اين ترفند را تكرار كنيد تا از شر جوش هاي سر سياه خلاص شويد. همچنين خارش پوست را مي توان با مخلوطي از گشنيز و عرق قاصدك درمان كرد. همچنين درمان آكنه و جوش صورت با ماسك گشنيز، خيار و ماست با بلغور جو دوسر امكان پذير است. كاهش علائم اگزماي پوستي يكي ديگر از خواص عرق گشنيز براي پوست است.

 

درمان ديابت وعرق گشنيز

 

كمك به درمان ديابت يكي از خواص عالي ديگر عرق گشنيز براي ديابت است. عرق گشنيز قند خون را كاهش مي دهد و همچنين در بهبود عملكرد كبد بسيار موثر است. متخصصان طب سنتي معتقدند عرق گشنيز باعث افزايش ترشح انسولين در بدن و در نتيجه كاهش و درمان ديابت نوع 2 مي شود.آب گشنيز در درمان ديابت بسيار مفيد است و افراد ديابتي با مصرف آب آن مي توانند بيماري خود را درمان كرده يا قند خون خود را كاهش دهند. گشنيز

 

عرق گشنيز براي درمان سرماخوردگي و سينوزيت

 

آب گشنيز داراي خواص آنتي بيوتيكي است. اگر از عرق گشنيز استفاده مي كنيد مي توانيد از سرماخوردگي جلوگيري كنيد و در صورت سرماخوردگي مي توانيد با عرق گشنيز بهبودي را تسريع كنيد. آب گشنيز حاوي مقادير زيادي ويتامين C است و سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند. علاوه بر اين براي درمان و بهبود سينوزيت مي توان از بخور تهيه شده از عرق گشنيز پخته و رگه گشنيز و خواص اين جوشانده گياهي براي بهبود علائم بيماري استفاده كرد.

 

عرق گشنيز و تقويت حافظه

 

از ديگر خواص بي نظير دانه گشنيز مي توان به تاثير آن در بهبود حافظه اشاره كرد.

 

درمان عرق گشنيز و غلظت خون

 

مخلوط عرق گشنيز پخته و عرق گشنيز مي تواند غلظت خون را در بدن انسان كاهش دهد و در نتيجه از خطرات و سكته هاي بعدي و پيامدهاي بسيار بد آن براي بدن جلوگيري كند.

 

درمان عرق گشنيز و ميگرن

 

گياه گشنيز و ساقه آن از قديم الايام براي درمان سردرد استفاده مي شده است. با توجه به مطالعات انجام شده توسط محققان در سال هاي اخير، ثابت شده است كه مصرف عرق گشنيز مي تواند تا حد زيادي ميگرن را تسكين و درمان كند.

 

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/Sabzinerah

https://moz.com/community/q/user/astonpark33

https://sites.google.com/view/astonpark33/home

https://www.tumblr.com/astonpark33

https://www.reddit.com/r/business/comments/10zgf66/%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87_%D8%B1%D8%A7%D9%87/

https://myspace.com/astonpark33

https://en.gravatar.com/astonpark33

https://www.ted.com/profiles/41589632


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۶:۳۷ توسط:saman موضوع:

نحوه دي اكتيو كردن اينستاگرام چگونه است

اين ويژگي علاوه بر اينكه مي‌توانيد از آن استفاده كنيد و پست مورد علاقه خود را از طريق اپليكيشن اينستاگرام روي تلفن همراه خود به اشتراك بگذاريد، از طريق نسخه تحت وب آن در رايانه شما نيز در دسترس است.

 

در مقاله زير به نحوه اشتراك گذاري پست در اينستاگرام پرداخته ايم.

 

قبل از شروع، بايد بدانيد كه مهم نيست از چه مرورگر يا سيستم عامل دسكتاپ استفاده مي كنيد.

 

نحوه اشتراك گذاري عكس ها در اينستاگرام با استفاده از كامپيوتر

ابتدا مرورگر مورد نظر خود را باز كنيد و وارد شبكه اجتماعي مورد نظر خود شويد.

سپس آدرس جستجوي Instagram.com را وارد كرده و اينتر را بزنيد.

 

در اين مرحله بايد با وارد كردن نام كاربري، شماره يا آدرس ايميل خود به همراه رمز عبور وارد حساب اينستاگرام خود شويد.

براي به اشتراك گذاري يك عكس از طريق رايانه خود، فقط روي علامت '+' كليك كنيد.

 

سپس در قسمت Create a new post بر روي گزينه آبي رنگ Choose from computer كليك كنيد تا بتوانيد ويديوي مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

سپس تصوير مورد نظر را انتخاب كنيد.

Next را كليك كنيد و وارد صفحه ويرايش تصوير شويد، اگر تصوير شما نياز به ويرايش دارد، اين كار را انجام دهيد، اگر نه، از ويرايش صرفنظر كنيد.

سپس در صفحه بعد مي توانيد متن، موقعيت مكاني و هشتگ هاي مرتبط را به عكس خود اضافه كنيد.

در اين مرحله بر روي گزينه اشتراك گذاري و سپس بر روي گزينه ايجاد پست جديد كليك كنيد تا عكس خود را به اشتراك بگذاريد.

 

 

نحوه اشتراك گذاري ويديو در اينستاگرام با استفاده از كامپيوتر

 

ابتدا مرورگر مورد نظر خود را باز كنيد.

سپس آدرس جستجوي Instagram.com را وارد كرده و اينتر را بزنيد.

در اين مرحله بايد با وارد كردن نام كاربري، شماره يا آدرس ايميل خود به همراه رمز عبور وارد حساب اينستاگرام خود شويد.

براي به اشتراك گذاشتن يك ويديو در رايانه خود، فقط روي علامت '+' كليك كنيد.

سپس در قسمت Create New Post روي گزينه آبي رنگ Choose from Computer كليك كنيد تا بتوانيد ويديوي مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

روي گزينه بعدي كليك كنيد و در صورت تمايل مي توانيد از تصوير به عنوان كاور ويديوي خود استفاده كنيد.

 

سپس در صفحه بعدي مي‌توانيد متن، موقعيت مكاني و هشتگ‌هاي مرتبط را در صورت تمايل به ويديوي خود اضافه كنيد.

در اين مرحله بر روي گزينه اشتراك گذاري كليك كنيد و سپس بر روي گزينه ايجاد پست جديد كليك كنيد تا ويديو خود را به اشتراك بگذاريد.

 

 

 

https://faheemkhatri.blogspot.com/2023/01/blog-post_26.html

https://sites.google.com/view/sjfshdu-ff-fisfisd-hfuisd-fsg/home

https://faheemkhatri4.weebly.com/home/9375046

https://medium.com/@beyad59951/%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B6%D8%B1%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF-8b0e0f8a7861

https://seo0227.wordpress.com/2023/01/26/%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%db%8c-%d8%a7%d8%aa%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b6%d8%b1%d8%b1-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%85/

 

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://mavarayesalamat.ir/

 

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/WesleyCruz1

 

https://www.ottawaks.gov/profile/wesleycruz1/profile

 

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:wesleycruz1/about

 

 

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۵:۳۱ توسط:saman موضوع:

علت خارش پا چيست و چگونه درمان مي شود

علاوه بر اينكه خارش پا مي تواند يك مشكل آزاردهنده باشد، ممكن است به عنوان نشانه اي از يك مشكل سلامتي جدي نمودار شود.

 

چه چيزي موجب خارش پاها مي شود؟

شما در رختخواب و در حال تلاش براي خوابيدن هستيد، اما خارش پاهايتان متوقف نمي شود و رفتن به خوابي شيرين را از شما سلب مي كند. اين بدترين چيزي است كه ممكن است اتفاق بيفتد. در اين هنگام كه به دليل اين خارش آزاردهنده فكر مي كنيد، به شدت به يك درمان معجزه آسا براي تسكين اين خارش نيازمند هستيد.

درست است كه معضل خارش پاها بسيار آزاردهنده است اما خيلي هم موضوع نگران كننده اي نيست، البته در مواردي ممكن است اين خارش ها به مشكلات سلامت جدي مرتبط باشد. در كنار اين خارش ها ممكن است مواردي ديگر همچون قرمزي پوست، تاول، خشك شدن و پوسته پوسته شدن پوست، دانه ها خارش دار و يا حتي متورم شدن پاها را مشاهده كنيد.

 

ما در اين مطلب به بررسي ? دليل خارش پا و چگونگي التيام و توقف آن مي پردازيم. كه البته در مجله سلامتي و تندرستي ماوراي سلامت آن را به تفيل شرح داده اند.

 

 

پاي ورزشكار:

پاي ورزشكار بيماري اي است كه به عنوان يك عفونت قارچي و دليل اصلي خارش پاها از آن ياد مي شود.

يولندا رگلاند، پزشك بنيانگذار درمان بيماري هاي پا مي گويد: “مكان هاي تاريك و مرطوب محل رشد قارچ هاست، به همين دليل است كه قارچ ها در پاي انسان به راحتي و سرعت بيشتر رشد مي كنند.”

Adrian Cotton رئيس عمليات پزشكي در دانشگاه لوما ليندا مي گويد: “اين موضوع شايعي است كه اين قارچ ها با راه رفتن پابرهنه در محيط هايي مانند رختنكن هاي سالن هاي ورزشي شدت مي گيرند. اين قارچ ها اغلب خود را به صورت راش قرمز نمايان شده و معمولا از بين انگشتان پا آغاز شده و باعث خارش ميشوند، خارشي كه هنگام درآوردن جوراب ها بسيار تشديد مي شود.”

دكتر رگلاند مي‌ گويد كه پاي ورزشكار مي ‌تواند به تاول هاي خارش دار روي پا و پوست ترك خورده و لايه لايه منجر شود.

به واسطه خاراندن و ايجاد خراش عفونت هاي باكتريايي ثانويه نيز مي توانند در آن منطقه شكل بگيرند. اگر به طور ويژه مستعد ابتلا به بيماري پاي ورزشكار هستيد، كرم ها و اسپري هاي ضد قارچ اغلب مي توانند شرايط را بهبود بخشيده و عفونت را در حالت خفيف نگه دارند. اگر درمان موضعي به بهبود شما كمك نكرد، به متخصص پوست مراجعه كنيد.

اگزما:

اگزما يك اصطلاح كليدي براي گروهي از شرايط پزشكي است كه مي تواند منجر به خارش و التهاب پوست شود، اين بيماري اغلب در سال هاي اوليه زندگي فرد اتفاق مي افتد. درماتيت آتوپيك، شايع ترين نوع اگزما است كه معمولا به صورت يك راش قرمز و خارش دار روي گونه ها، دست ها و پاهاي شما خودش را نشان مي دهد.

دانا كانوزو، معتقد است: “خاراندن محل زخم اگزما باعث مي شود كه اين ناحيه حساس تر شده و مولكول هاي التهابي كه منجر به پيشرفت اگزما و خشكي پوست مي شوند را منتشر مي كند.” او اضافه مي كند: ” بهترين راه براي درمان خارش اگزما، جلوگيري از مرطوب شدن و يا عرق كردن آن ناحيه و استفاده از كرم ها و لوسيون هاي مرطوب كننده است.”

همچنين ممكن است پزشك شما به منظور تسكين اين خارش، داروهاي استروئيدي موضعي يا خوراكي را برايتان تجويز كند.

 

پسوريازيس

اين بيماري خود ايمني باعث مي‌شود كه سلول‌هاي پوست فوق‌العاده سريع رشد كنند و روي پوست جمع شوند. دكتر راگلند مي گويد:”آن ها همانند سلولهاي پوست معمولي روي پوست جمع نمي شوند و جمع شدن سلول ها روي پوست معمولا به شكل پوسته پوسته هاي سفيد و يا نقره اي خودش را نشان مي دهد

اين نواحي خشك و فلس دار مي ‌توانند خارش پوست را در مناطقي از جمله پاها ايجاد كنند. او مي گويد: “اين تجمع پوست فلس مانند اغلب روي مفاصل انگشتان پا ظاهر شده و ممكن است با تورم و درد اين مفاصل همراه شود

كرم ها و پماد موضعي و نور درماني اغلب مي توانند به كاهش علائم پسوريازيس كمك كنند. راگلند مي‌گويد برخي افراد مبتلا به پسوريازيس نياز به داروهاي خوراكي يا نوع جديدتري از درمان‌ هاي تزريقي به نام biologics دارند.

نيش حشرات

بسته به فصل، ممكن است خارش پا ناشي از پشه هاي مزاحم و يا حشرات ديگر باشد. دكتر راگلند مي گويد: “نيش حشرات باعث ايجاد واكنش التهابي از جمله انتشار هيستامين شيميايي در بدن مي شود، بنابراين منطقه نيش دچار خارش مي شود.”

همچنين نيش حشرات مي تواند به تورم، قرمزي و تحريك پوست منجر شود. چند داروي خانگي براي خارش پاهاي ناشي از نيش حشرات نيز وجود دارد.

دكتر راگلند مي گويد: “آنتي هيستامين موضعي مانند بنادريل مي تواند به بهترين نحو به از بين بردن خارش ناشي از نيش حشرات كمك كند، زيرا هيستامين خود عامل ايجاد اين مشكل است.” هم چنين مي‌ توانيد از يخ يا كمپرس سرد براي كمك به تسكين برخي از آن التهاب ها استفاده كنيد.

 

پوست خشك

دكتر راگلند معتقد است: “در جامعه ما، افراد بيش از حد و به مدت طولاني با آب داغ حمام مي كنند و پس از آن از مرطوب كننده پوست استفاده نمي كنند و همين دليلي بر خشكي پوست آن ها مي شود.” پوست خشك پاهاي شما نيز مي‌تواند چيزي باشد كه شما از پدر و مادر خود به ارث برده ايد و يا مي ‌تواند ناشي از شرايط پزشكي و داروهاي خاص نيز باشد.

علاوه بر اين موارد، دكتر Cotton مي افزايد: “عواملي نظير مصرف آب به مقدار كم، مصرف ادرارآورها، و يا قرار گرفتن در معرض گرما و يا نور در صورتي كه شدت آن زياد بوده و شما پوستي حساس داشته باشيد مي توانند خشكي پوست را به دنبال داشته باشند.”

دكتر راگلند معتقد است: “اگر خشكي پوست خارش پاها را به دنبال داشته باشد، قسمت هايي پوسته پوسته و فلس مانند و يا ترك خورده را خواهيد ديد.” براي افرادي با پوست تيره، معمولا پوست خشك مي تواند سفيد و يا خاكستري باشد.

آيا اقدامات پيشگيرانه اي براي درمان پاهاي خشك و خارش دار وجود دارد؟ بله ، مي توان براي اين منظور از مرطوب كننده هاي مناسب به طور روزانه استفاده كرد. اگر پوستي بسيار خشك داريد، در شرايطي از مرطوب كننده استفاده كنيد كه پوست هنوز مرطوب است، را كه با اين كار رطوبت بيشتري حفظ مي شود.

گال

اين بيماري پوستي ناشي از انگل ريزي است كه در لايه بالاي پوست قرار دارند. طبق نظر آكادمي پوست و زيبايي آمريكا، به طور معمول گال ها باعث خارش روي دست ها و همچنين پوستي كه معمولا با طلا و جواهر در تماسند، مي شود. اما در كودكان، گال مي تواند گسترده تر باشد و كف دست و پا را تحت تاثير قرار مي دهد.

برخي از افرادي كه به بيماري پوستي گال مبتلا هستند، با راش، زخم و يا ضخيم تر شدن پوست روبرو هستند. خارش پاي ناشي از اين بيماري معمولا بسيار شديد بوده و اغلب در شب هنگام تشديد مي شود.

دكتر راگلند مي ‌گويد : “از آنجايي كه گال از طريق تماس پوست به پوست منتقل مي‌ شود، اين بيماري بدون توجه به سن، وضعيت اقتصادي و نژاد مي ‌تواند توسط هر كسي منتقل شود.” او معتقد است كه اغلب افراد مبتلا به گال را مي توان با كرم‌ ها و لوسيون هاي تجويزي درمان كرد؛ البته ممكن است برخي افراد به داروي خوراكي نيز نياز داشته باشند. علاوه بر اين موارد، آنتي هيستامين ها و كرم هاي استروئيدي نيز مي‌ توانند به تسكين خارش و التهاب ناشي از خارش آن كمك كنند.

دكتر كاتن مي گويد: “اگر شما به گال مبتلا هستيد، بايد هميشه بدنتان را تميز نگه داريد چرا كه اين بيماري مسري بوده و به راحتي منتقل مي شود. تا زماني كه به طور كامل از اين بيماري خلاص شويد هرروز لباس ها، ملافه و روبالشتي هايتان را بشوييد.”

 

 

درماتيت تماسي آلرژيك

راش خارش دار روي پاي شما ممكن است ناشي از درماتيت تماسي آلرژيك باشد. درماتيت تماسي آلرژيك واكنش آلرژيك به چيزي است كه پاي شما با آن در تماس بوده است. دكتر Canuso مي گويد: “قرار گرفتن در معرض مواد حساس و تحريك كننده مانند مواد شيميايي و يا حتي آلرژن ها در صابون، لوازم آرايشي و گياهان مي تواند باعث درماتيت تماسي آلرژيك شود.” او معتقد است رنگي كه در جوراب هاي تيره وجود دارد يكي از عواملي است كه معمولا روي پاها تاثير مي گذارد. درماتيت تماسي ناشي از رنگ جوراب هاي تيره، مي تواند در هر جايي كه جوراب با پاها در تماس بوده، خارش پاها را به دنبال داشته باشد. براي رهايي از اين شرايط مي توانيد اين جوراب ها را كنار گذاشته و از كرم هاي ضد خارش بدون نسخه استفاده كنيد.

 

بيماري كليوي يا كبدي

بعضي از شرايط پزشكي مانند بيماري كبد يا كليه مي توانند موجب خارش دست ها و پاها شود. دكتر Canuso توضيح مي‌دهد: ” هنگامي كه كليه ‌ها نمي ‌تواند به درستي عمل كند، مايع و مواد زائد كليه‌ ها در خون ما باقي مي مانند، كه اين امر مي‌ تواند موجب خارش شديد در همه اندام ها شود، كه معمولا ابتدا در پاها ظاهر مي‌ شود.”

درمان بيماري‌ زمينه اي و عوارض آن – چه با داروهاي تجويزي يا دياليز – اغلب مي‌ تواند به تسكين اين خارش كمك كند.

 

 

https://farazsallo90.blogspot.com/2022/11/6.html

https://sites.google.com/view/wreterghjuykii/home

https://press-info1.siterubix.com/15%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%af/

http://googlemap.unblog.fr/2022/11/17/15%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%af/

https://articleblog100.wordpress.com/2022/11/17/15%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%af/

https://www.dailystrength.org/journals/ay-bh-dnbl-bhtryn-brnmh-rjym-gdhyybry-khhsh-wzn-hstyd-qwnyn-sdh-

https://www.evernote.com/shard/s492/sh/1b5035c0-6c1c-a020-c148-01bf2f8a651b/940f2b3b53b7d2b27081e492321727b1

https://app.box.com/s/ey5sc540bsdxsmgi28oh0yesygx39ii7

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۳:۳۶ توسط:saman موضوع: